tirsdag 22. mars 2016

Påsketrim

Påsken er godterihøytid nummer én, og flere av dagens timer blir tilbragt med ei godteriskål eller en chipspose ved siden av meg. Derfor prøver jeg også å få trent litt i ferien, men det har ikke blitt de store greiene til nå, i hvert fall ikke her i Korshamn. Jeg var på dobbel Grit på fredag, løp 10x2 minutters-intervaller på lørdag og søndag morgen besto av en 8 kilometers joggetur og en 45 minutters spinning-time. Søndag kveld dro vi til hytten, og etter det har jeg ikke fått trent like mye.


I dag og i går har jeg bare vært på to korte løpeturer, begge på under 5 kilometer. Jeg har i tillegg trent litt styrke. Mitt store treningsforbilde, FunkyGine, har lagt ut påsketreningsopplegg basert på kroppsvektsøvelser, som jeg har utført i stuen. Hun skal legge ut et program hver dag i hele påsken, og jeg vil prøve å utføre dem. I dag gjorde jeg gårsdagens program, så jeg ligger en dag bak skjema. Programmet kan dere finne her.


Om to uker skal jeg løpe mitt tredje halvmaraton, tre runder rundt Hålandsvannet, og derfor prøver jeg å øke løpsmengden min litt. Jeg har ikke løpt så veldig langt de siste månedene, bare et par turer på rett under én mil. Derfor vil jeg prøve å få inn litt lengre distanser nå i påsken. Jeg satser på å få løpt til Lyngdal i morgen. Det er 16-17 kilometer, så hvis jeg får løpt dit et par ganger til i påsken er jeg nok litt mer forberedt nok til løpet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar