søndag 20. mars 2016

Påskeferie

Åh, det er så deilig med ferie igjen! Selv om det ikke er så veldig lenge siden vinterferien, har det føltes skikkelig travelt de siste ukene, med flere prosjekt, innleveringer og lekser. Nå er jeg imidlertid ferdig med det meste - for første gang på en god stund leverte jeg faktisk en oppgave dagen før fristen - og er klar for å slappe skikkelig av. Eller, slappe av helt kan jeg imidlertid ikke, for vi har innleveringer i både samfunnsfag og geografi, i tillegg til spanskprøve etter påske.

Til nå har i hvert fall ferien vært skikkelig bra. Jeg har jobbet, lest, vasket huset, vasket klær og strøket skjorter, - alt jeg ikke har hatt tid til de siste ukene. Jeg har også trent, og i går fikk jeg besøk av Thale. Skikkelig koselig! Resten av ferien skal tilbringes på hytten i Korshamn, og vi reiser sørover etter Viking-kampen i kveld.



Sånn egentlig kunne jeg godt tenkt meg å reise på utenlandsferie i år, slik som vi gjorde i 2014 og 2012, eller på ei hytte på fjellet. Jeg har faktisk aldri vært på hytteferie på fjellet i påsken før, selv om jeg selv assosierer påskeferie med langrenn (som jeg ikke engang kan stå på) og Kvikk Lunsj. Det blir nok kjekt på hytten likevel, selv om det tvilsomt blir noe ski, for om et par dager kommer Heidi, som har hytte i nærheten, også sørover. Silje, som har hytte i samme felt som oss, skal også være der, så jeg har i hvert fall noen å være med.



Heidi og jeg har planlagt masse gøy, hun er blant annet helt bestemt på at jeg må prøve å grille bananer med sjokolade. Ellers så skal også familien dra ut til Sæli for å koke egg og delta i påskequiz, og så skal vi nok også ut til ei strand i nærheten for å grille pinnebrød. God påske, alle sammen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar