onsdag 2. mars 2016

New hair

Jeg har lenge snakket om å gått til frisøren for å gjøre noe med håret mitt, som de siste månedene har sett slik ut:


Håret har vært helt forferdelig å hanskes med, jeg har mistet mye hår, det har vært konstant fett og nektet å blitt slik som jeg vil ha det. Jeg er kjempelei av slitte og tynne tupper, så på mandag fikk jeg endelig ringt frisøren og bestilt time. Egentlig forventet jeg ikke å få time før uti neste uke, og var positivt overrasket da jeg kunne komme i dag.

Jeg har av en eller annen grunn gått litt frem og tilbake mellom frisører og gått der jeg har fått time det siste året, men nå er jeg tilbake til salongen jeg "alltid" har gått til, Ruffen Hårdesign i Muségata 50 i Stavanger. Jeg har gått der siden jeg var liten, og de som jobber der er bare verdens koseligste.

De var nærmest helt forskrekket av håret mitt, og jeg fikk beskjed om at jeg nok måtte klippe en del. Det var jeg heldigvis helt innstilt på, og sa at de bare kunne klippe i vei, så lenge det gikk an å få håret opp i hestehale etterpå. Jeg har tenkt på å klippe håret kort en stund, siden langt hår kommer i veien og klistrer seg i ting på trening.



Det tok rundt én time å klippe håret, og jeg er kjempefornøyd med resultatet. Håret er ganske kort, men det føles mye finere ut. Det er jevnt, ser sunnere ut og jeg føler selv det er i hvert fall litt tykkere.



Åh, jeg bare elsker det! Forandring fryder, altså! Jeg har ingen planer om å gå så lenge mellom frisørtimer igjen, det ser så mye finere ut nyklippet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar