mandag 7. mars 2016

Min andre CrossFit-økt

I dag var jeg på min andre CrossFit-økt på CrossFit Centrum Forus, sammen med Thale og Helene. CrossFit Centrum har frem til 10. april gratis trening på alle basic-timer, og jeg var på min første økt i forrige uke. I dag var det imidlertid en helt ny økt med nye øvelser.

Forrige gang brukte vi en del baller, mens denne gangen prøvde vi ut både bokser og kettle bells, Økten besto alt i alt av fire forskjellige øvelser; dead lift med kettle bell, box jumps, push-ups og 200 meter løping, og økten var delt inn i fem sett. I hvert sett skulle vi gjøre forskjellig antall repetisjoner, og en skulle bli ferdige så fort som mulig.


Jeg var ferdig etter rett over elleve minutt, og da var jeg helt uslitt. Jeg hadde faktisk 9 minutter i pulssone 5, noe som er betydelig høyere enn det jeg pleier å ha, spesielt når jeg trener over lengre tid og er i konstant bevegelse. En veldig kjekk, men ikke minst tung økt. Forhåpentligvis likte Thale og Helene det også, slik at vi kan dra sammen på flere treninger.


Jeg får bare mer og mer lyst til å begynne på Crossfit, og det er nok det som kommer til å stå øverst på ønskelisten min om noen måneder! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar