onsdag 23. mars 2016

Hyttekos

Etter å ha gått tur til Skuldrefjellet, satt vi ute sola og koste oss. I motsetning til i Korshamn, er det vindstille ved Heidis hytte, og vi kunne dermed sitte ute i det fine været.

Heidi har lenge snakket om å grille banan med sjokolade, noe som for meg virker helt absurd. Jeg har selvsagt hørt om banansplitt, men å grille banan har jeg hverken sett eller hørt om før. Hun lagde derimot dette i barnehagen, og bestemte seg for at jeg måtte prøve det i påsken. Siden vi var så heldige med været i dag, tente vi opp et lite bål. For å ikke brenne bananene, måtte vi vente til flammene hadde slukket litt og det for det meste var kull igjen, så i mellomtiden splittet vi opp bananen og puttet Dronningsjokolade i splitten.



Bananene lå på bålet i underkant av et kvarter, helt til sjokoladen var smeltet. Selv om de hadde ligget på bålet ganske lenge, var de ikke glovarme, og vi kunne spise dem med en gang de var ferdige.




Til tross for at jeg synes grillet banan høres litt rart ut, var det skikkelig godt. Jeg har nå innsett at jeg kanskje ikke burde "dømme" de absurde matvanene til Heidi, for dette er andre gangen jeg faktisk har likt det selv; for noen måneder siden introduserte hun meg til pannekaker med blåbærsyltetøy og bacon. Jeg lo av dette lenge i forkant, men da det faktisk kom til stykket var det skikkelig godt.



Utpå ettermiddagen, når solen forsvant, begynte det å bli litt kaldt. Derfor flyttet vi oss inn i hytten, hvor vi spilte sjakk og Buzz-spill på Playstationen. Vi har allerede planer i morgen, da skal vi lage Oreo-brownies og bade i sjøen. Heidi bader alltid i påsken, og har bestemt meg for å dra meg med på galskapen. Huff!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar