mandag 28. mars 2016

Gjør hytteturen ekstra moro

Å tilbringe tid på hytten er ikke det kjekkeste jeg vet, noe som ikke har gått så bra med en familie som synes hytten er det beste sted på jord. Det er ikke lenge siden jeg måtte bli med på hytten hver eneste helg, og det eneste helgen har gått til er skolearbeid eller soving. Jeg har kjedet meg mye, og har ikke trivdes der.

Nå er det heldigvis annerledes. Jeg jobber på flere lørdager, og har dermed ikke anledning til å reise sørover hver eneste helg. Når jeg ikke er det så ofte, blir det mye kjekkere når jeg først er der. Da gjør jeg ikke ting like ofte, og det blir ikke det samme hver helg.

Vi har internett på hytten, men ikke nok til å sitte foran Netflix hele dagen. Jeg må med andre ord finne på andre ting å gjøre, for å se eventuelt se litt på nett-TV mot slutten av måneden. Dagene fylles i stedet med andre ting, som kan være vel så kjekke.

Dra på fjelltur Familien min har aldri vært tur-folk, og jeg har ikke vokst opp med å gå tur på søndagene. Derfor har jeg alltid likt å gå på tur, i hvert fall en gang i blant. Nå begynner det jo å bli varmere i været, og dermed er det også mye kjekkere å gå på tur. Jeg fikk selv gått to turer i påsken, en tur rundt Revøy med Heidi og en tur opp på Skuldrefjellet med familien hennes, og det var skikkelig koselig.




Grille utendørs Når det er fint vær, pleier familien å dra ut på Sutnøy, en øy litt utenfor Korshamn, for å grille pinnebrød og pølser. Vi fikk ikke gjort det denne påsken, men vi fikk heldigvis grillet utendørs likevel. Jeg grillet først banan med Dronningsjokolade med Heidi, før vi grillet pølser på Sæli. Å gå ut å grille, eller bare spise lunsj utendørs, synes jeg er noe av det kjekkeste som finnes. Det gir skikkelig sommerfølelse, i tillegg til at det er fin mulighet til å komme seg ut og få frisk luft.





♥ Spiller kort- eller brettspill Når været ikke er helt på topp og naturen ikke frister, elsker jeg å spille spill. Enten det er kortspill (jeg e-l-s-k-e-r å spille Spar Dame) eller brettspill, synes jeg det er helt topp å sitte inne og knuse alle andre. Vi spilte litt spill i ferien, og selv om det ofte blir mye snakk og lite spill, er det skikkelig koselig. Vi spilte en del Trivial Pursuit Harry Potter, som Sindre fikk til jul, i tillegg til min nye oppdagelse: Passport. Et skikkelig moro spill, selv om vår versjon sikkert er over ti år. Mye vanskelige spørsmål, som ofte omhandler geografi og samfunnsfag, men gøy likevel.

Fargelegge Fargelegging for voksne har blitt en økende trend den siste tiden, og jeg kjøpte min første fargebok, Enchanted Forest av Johanna Basford i sommer. Jeg har ikke fargelagt så mye i boken, men når jeg først finner pennene frem, er det så beroligende!


Lese en bok Jeg elsker å lese, og det beste med hytten er at jeg har tid til akkurat dette. Jeg har mye fritid og det er ro, og dermed det perfekte lesested.

Løse kryssord/sudoku Mormor og morfar har helt siden jeg var liten løst mye kryssord, og jeg har alltid synes det er gøy å fylle inn småting jeg vet. Jeg er ikke så veldig ekstrem, og løser (prøver å løse) kryssordene/sudoku-spillene i Stavanger Aftenblad. Sudoku får jeg faktisk ganske godt til, og, ikke for å skryte, men jeg klarer faktisk ekstrem-spillene skikkelig raskt. Kryssord er derimot ikke min sterkeste side, så jeg tyr ofte til Google, men det er likevel et skikkelig koselig tidsfordriv.

Dra på båttur Jeg er nok den eneste jeg kjenner som ikke har båtlappen, og kan dermed ikke dra ut med båten når jeg vil. Likevel synes jeg det er ganske gøy å dra ut på tur med båten, kun for å kjøre båt. Jeg er ikke like glad i å dra ut i båten for å fiske, så der er jeg ikke å se særlig ofte. Familien kjørte båten til Lyngdal en kveld i sommer, og det var sååå koselig. Jeg hadde planer om å dra på båttur med en gutt i klassen nå i påsken også, men det ble dessverre for mye bølger. Forhåpentligvis blir det mer turer i sommer, og kanskje jeg en gang kan kjøre båten ut på egenhånd også.



Dette innlegget fikk hjulene til å snurre, så nå har jeg faktisk masse idéer til hva jeg kan gjøre neste gang vi er på hytten. Vi reiser ned allerede på fredag, men da kommer vi frem sent fredag kveld og hele lørdagen går bort på Kristiansand-tur, og søndag er det hjemreise. Etter det skal jeg ikke til hytten før uti mai engang, men nå trenger jeg i det minste ikke kjede meg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar