torsdag 31. mars 2016

Gerilja-intervaller

I morgen har jeg spanskprøve i første time, så med en gang jeg kom hjem fra jobb, satte jeg meg ned med klassisk musikk på ørene og spanske verb i indefinido-formen.

Jeg hadde egentlig ingen planer om å trene i løpet av kvelden, bare lese på verb og verbformer. Eller, jeg hadde litt lyst å delta på Naprapatlandslagets andre forberedelsestrening til Wings for Life Run på Stavanger Stadion, men siden mamma hadde forening og Sindre fotballkamp hadde jeg ikke anledning til å komme meg dit. Pappa kom imidlertid hjem tidligere enn planlagt, så vi dro ned på Arena for å løpe litt intervaller sammen.



Vi bestemte oss for å prøve noen intervaller vi aldri har prøvd før, nemlig gerilja-intervaller. Pappa hadde ikke så veldig mye tid, og jeg måtte også tilbake til spansk-forberedelse, og da passet gerilja perfekt:

8 min oppvarming
20 sekunder på + 10 sekunder av x8
2 minutters pause
20 sekunder på + 10 sekunder av x8
2 minutters pause
20 sekunder på + 10 sekunder av x8
2 minutters pause
5 minutter nedjogg

Økten var ganske tung, men siden det var første gang var jeg litt usikker på farten. Jeg lå på mellom 15,5 og 17 km/h hele økten, men kunne nok hatt et litt høyere tempo. Intervallene var også skikkelig kjekke, for de gikk innmari fort og så føltes det som om jeg løp u-t-r-o-l-i-g fort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar