torsdag 3. mars 2016

Basic WOD hos CrossFit Centrum

Jeg har vært skikkelig gira på å prøve CrossFit lenge nå. Etter at jeg begynte å følge flere CrossFit-trenere for omtrent et år siden, har jeg ønsket å prøve det selv. Jeg var med på to økter i Danmark i sommer, i tillegg til en liten tweens-time hos CrossFit Kvadraturen i høst, og etter det ble jeg enda mer gira. Jeg er imidlertid veldig glad i Arena og timene, instruktørene og beliggenheten deres, så jeg har ikke turt å prøve CrossFit her i Stavanger. Jeg har vært litt redd for at jeg skulle bli enda mer hekta og gi opp hele Arena.

Akkurat nå har CrossFit Centrum Stavanger, Forus og Bryne gratismåned, og frem til 10. april kan en prøve basic-timene deres så mange ganger en vil. Jeg kunne ikke la være å benytte meg av dette tilbudet, så i dag etter jobb dro jeg ut på Forus for å gå på min første prøvetime.


Timen besto av oppvarming, AMRAP, burpees og utstrekning, og gikk skikkelig fort. Oppvarming var en kombinasjon mellom forskjellige øvelser, som minnet litt om Grit-oppvarmingen. Etterpå begynte hovedøkten, AMRAP (as many repetitions as possible) i ti minutter. Den besto av 10 squat-throws med medisinball (husker ikke helt hva øvelsen het, men vi skulle squatte og kaste ballen opp mot veggen), 10 smash med medisinball (kaste ballen i bakken), 20 over-head lunges med medisinball (lunges med medisinballen over hodet) og 20 sit-ups med en pute under ryggen. Vi skulle gjøre så mange repetisjoner en klarte på ti minutter. Ikke så lenge, men utrolig tungt. Etter AMRAP-økten hadde vi en treminutters pause, før vi tok 30 burpees.

Økten var veldig tung, men samtidig veldig gøy. Jeg kjente igjen flere av øvelsene, men det var samtidig veldig forskjellig. Jeg vil absolutt dra på flere timer, en kan tross alt prøve så mange ganger en vil, og jeg har flere venninner som har sagt at de er interesserte i å bli med. Gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar