lørdag 12. mars 2016

Aberdeen

Om under to måneder reiser jeg til Aberdeen sammen med mamma, Rebekka og moren hennes. Mens småbrødrene og fedrene våre er på treningsleir i Barcelona, skal vi tilbringe Kristi Himmelfarts-helgen i Skottland. Jeg har vært i Aberdeen før, men det kan jeg ikke engang huske, så jeg gleder meg til å oppleve byen på nytt.

Noe av det kjekkeste med å reise til nye steder, er å planlegge. Allerede i slutten av Januar begynte mamma og jeg å se på restauranter og shopping-steder i byen, og de siste ukene har det bare blitt mer og mer planlegging.

Jeg har blant annet veldig lyst til å spise på The Adelphi Kitcen, som lager mat ved bruk at råvarer fra byen. De spesialiserer seg på grillet kjøtt og seafood, og ser kjempeflott ut. Jeg vil også besøke bokhandelen og kaféen Books and Beans i Belmont Street, og Slains Castle, som er en gammel kirke bygget om til pub, inspirert av Dracula.


Ellers har Aberdeen flere av de vanlige, engelske kjedebutikkene, og heldigvis har de flere River Island-butikker der. Jeg forelsket meg helt i de to jeansene jeg kjøpte derfra da jeg var i London, og angrer skikkelig på at jeg ikke kjøpte flere. Dessverre har ikke min favorittbutikk, Urban Outfitters, butikk i Aberdeen, i hele Skottland finnes det faktisk bare to stykker.

Jeg har imidlertid spesielt sett på secondhand og vintage-butikker, og jeg har funnet masse kult! Jeg krysser også fingrene for at den vintage jakke-butikken, Grab Your Coat UK har pop-up store mens vi er der. De har såååå mange mye fint.

Nå skal jeg øyeblikk dra til Sola for å feire Heidi og en av hennes venninners 17-årsdag. Heidi feiret dagen med klassen for noen uker siden, men nå skal hun feire med venninnene fra ungdomsskolen i tillegg. Jeg har aldri møtt noen av dem før, og kjenner heller ingen andre enn Heidi, men satser på at det går fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar