torsdag 25. februar 2016

Fellestrening med Naprapatlandslaget Stavanger

I dag arrangerte Naprapatlandslaget Stavanger og Redbull, noen av samarbeidspartnerne med Wings for Life World Run, løpetrening. Jeg skal ikke delta i løpet, som arrangeres 8. mai, siden jeg er i Aberdeen, men jeg har alltid lyst til å bli med på litt ekstra trening.



Wings for Life World Run har et utrolig kult konsept, hvor målstreken, i form av en bil, jager deg. Løpet foregår samtidig i 33 ulike land, i Stavanger er det klokken ett på formiddagen mens det i andre land er midt på natten. Jeg har hatt kjempelyst til å bli med på løpet både i år og i fjor, men har ikke fått sjansen enda.

Dagens trening hadde fokus på løpeteknikk, og jeg fikk med meg Heidi på treningen på Stavanger Stadion. Økten besto i hovedsak av å løpe rundt banen mens vi fokuserte på å løpe på forskjellige måter, mens ansatte fra Naprapatlandslaget ga tips til hvordan forbedre teknikk. Jeg løper blant annet litt sjanglete med beina, hvor jeg setter beina foran hverandre i stedet for rett frem. Vi hadde pauser etter hver runde, så noe tung økt var det ikke, men veldig greit å få litt terping på teknikk.


Treningen varte i rundt en time, så mens vi ventet på å bli hentet løp Heidi og jeg et par runder til rundt fotballbanen. Naprapatlandslaget skal ha to til fellestreninger før løpet, begge to på torsdager, så jeg håper å få blitt med på de også! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar