fredag 5. februar 2016

Et Dukkehjem

Rogaland Teater setter i vinter opp Et Dukkehjem, og Heidi og jeg skaffet oss billetter til i kveld midt i januar. Jeg var på teateret for første gang på flere år før jul, og jeg likte det skikkelig godt. Derfor måtte jeg bare dra når de satte opp Et Dukkehjem, som er et at de mest spilte teaterstykkene i verden.

Kvelden begynte på Arena, på en liten halvtime med Grit strenght. Helgen begynner alltid med Grit, og selv om jeg skal ut, prøver jeg alltid å komme meg på en liten treningsøkt først. I dag var intet unntak, og jeg fikk også Heidi med meg.

Etter treningen, dro vi til Sabi Sushi Stadionparken. Vi bestilte sushi på forhånd, så alt var klart da vi kom. Skikkelig greit at en kan gjøre det, slik at en slipper å vente. Vi bestilte en tempura special og en spicy laks og avokado.




Middagen tok mye kortere tid enn planlagt, og plutselig hadde vi tre kvarter til vi måtte ta toget inn til sentrum, haha. Vi brukte tiden på meny, hvor vi kjøpte inn litt småting til frokosten i morgen. Heidi skulle sove oss meg, og siden hun har bursdag i morgen, ville vi lage en skikkelig bursdagsfrokost.


Et Dukkehjem begynte klokken åtte. Det positive med teater er at det ikke er reklame, og rett etter alle hadde kommet inn i salen, begynte teaterstykket. Jeg har enda ikke lest stykket, men jeg vet selvsagt litt om hva det handler om.


Rogaland Teater har tatt med seg Nora og Thorvald fra Ibsens stykke fra 1879 inn i det 21. århundre,  noe som ble skikkelig kult. Selv om det var modernisert, var det skikkelig bra og veldig spennende. Jeg gleder meg veldig til å lese det originale stykket! Akkurat holder jeg på med To kill a mockingbird av Harper Lee til et essay, men med en gang vinterferien begynner, skal jeg på biblioteket for å låne stykket. På Rogaland Teater går det helt til 18. mars, og jeg anbefaler alle å se det! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar