søndag 21. februar 2016

Cottage cheese-rundstykker

I morgen skal jeg på morgentrening, noe som betyr at jeg må lage lunsj selv. Jeg prøver å ikke bruke noe særlig med penger på mat, og har derfor med mat hjemmefra hver dag. Vanligvis har jeg med meg Fiberrik-plater med makrell i tomat eller kaviar, men siden vi har tomt for dette akkurat nå, valgte jeg å droppe platene og heller lage rundstykker.

Jeg brukte en oppskrift jeg fant på Eirin Kristiansens blogg, hvor jeg bare trengte seks ingredienser; 2 egg, 250 gram havregryn, 250 gram cottage cheese, 1 1/2 ts bakepulver, litt salt og sesamfrø. Jeg blandet alle ingrediensene sammen, bortsett fra sesamfrøene som ble strødd på toppen etter jeg hadde formet dem, og stekte dem på 200 grader i en halvtime.



Oppskriften ga rundt ti små rundstykker, som smakte skikkelig godt. God lunsj til både i dag og i morgen! Neste gang på jeg imidlertid bruke stavmikser, slik at cottage cheese-bitene blir fordelt skikkelig inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar