søndag 28. februar 2016

Banana chocolate chip cookies

For et par måneder siden fant jeg en oppskrift på noen halvveis sunne banan-cookies på Kristina Andersens blogg. Jeg elsker banan, og har tenkt på å lage kjeksene siden. I formiddag hadde jeg litt tid til overs - jeg sto opp åtte så fikk gjort en del skolearbeid - og bestemte meg for å prøve det ut.


Du trenger: 
 ♥ 2 bananer  ♥ 3 dl havremel  ♥ 1 ss bakepulver  ♥ 1 ss smeltet smør  ♥ 1 egg  ♥ 30 g kokesjokolade

Jeg begynte med å forvarme ovnen til 200 grader, før jeg blandet havremel, egg, bakepulver, smør og oppkuttede bananer med en stavmikser. Da ingrediensene var blandet skikkelig, hakket jeg opp kokesjokoladen og blandet forsiktig inn i røren. Røren fordelte jeg i små hauger på et stekebrett med bakepapir, og stekte dem på midterste rille i ovnen i et kvarter.



Jeg fikk rundt 15 små og ganske tykke cookies, som smakte helt fantastisk! De var ikke helt sprø, det tror jeg de var for tykke til, men gode likevel. Hadde det ikke vært for at jeg har lovt Heidi at hun skal få smake i morgen, og at resten og familien også vil ha noen cookies, hadde det nok vært tomt nå! :)





Jeg har endelig begynt å synes at det er litt gøy på kjøkkenet, og når jeg går gjennom bildene på kameraet har jeg egentlig lagt en del de siste ukene. I tillegg til pannekaker, boller (vel, her spiste jeg mer enn jeg lagde) og rundstykker, har jeg også laget bananpannekaker 4-5 ganger og middag i hvert fall tre helger denne måneden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar