onsdag 3. februar 2016

Årets første morgenøkt

I morges sto jeg opp halv seks, og en halvtime senere satt jeg på sykkelen ned til Arena. Endelig tillot vær, vilje og døgnrytme meg å dra på årets første morgentrening, Grit mix med Jorge. Jeg har slitt litt med å stå opp tidlig den siste tiden, så for å klare å sto opp tidlig nok, la jeg meg før halv ti i går kveld. Dermed var jeg skikkelig uthvilt og klar til å yte alt.

Arena har Grit mix hver onsdag morgen, fra halv syv til ti over syv. Timen varer altså førti minutter, ti minutter lenger enn én enkelt Grit-time, og tyve minutter kortere enn en dobbeltime. Det er en mix mellom de tre forskjellige Grit-programmene, og skikkelig intensivt. Til tross for at timen er såpass tidlig på morgenen, er det ganske mange på timen, noe som også er skikkelig motiverende.


Bilder fra Spirit halvmaraton, tatt av Ben Young

Morgentrening  er noe av det kjekkeste vet, og jeg liker både egentrening og gruppetrening om morgenen. Det er ofte få folk på senteret, og da slipper jeg å stå i kø på maskiner, i tillegg til at jeg blir mye mer våken senere på dagen. Morgentrening får meg også til å legge meg tidlig, så jeg får også mye søvn om nettene. Elsk! Neste morgenøkt er allerede på fredag, og i neste uke satser jeg på å gå på enda flere! :)

1 kommentar:

  1. Så flott da!
    Skulle ønske jeg hadde nok energi til å trene.

    Håper du får en flott helg!

    - Alona.

    SvarSlett