mandag 29. februar 2016

A month without....

..."Jeg orker ikke"

Den siste dagen i februar - skuddårsdagen - nærmer seg slutten, og fra og med i morgen skal jeg fokusere på en ny ting i mitt A year of living without-prosjekt.

Den siste måneden har jeg prøvd å holde meg borte fra å bruke penger, noe som viste seg å være skikkelig vanskelig. Jeg har ikke brukt egne penger på mat eller snacks, men kortet har likevel blitt dratt er par ganger og penger har flydd ut vinduet. Allerede første dagen i måneden bruke jeg penger, for å betale for Hålandsvannet Halvmaraton (til mitt forsvar økte prisen i midten av februar, og jeg hadde lite lyst til å betale en hundrings mer kun fordi jeg ikke skulle bruke penger). Resten av uken gikk like dårlig, og jeg kjøpte både konsertbillett til Oslo Ess på Folken og introduksjonskurs i Kettlebells. Good going, Marlene. Resten av måneden gikk forsåvidt ganske greit, helt til jeg betalte årskontigenten min til Unge Høyre i helgen. Måneden gikk med andre ord ikke helt som den skulle, men jeg holdt meg i det minste unna kaféer og matbutikker!


I mars skal jeg holde meg unna noe helt annet, nemlig å bruke "Jeg orker ikke" som unnskyldning. Jeg bruker unnskyldningen hele tiden, enten det gjelder politiske møter og debatter, venner eller å hjelpe resten av familien med ting. Dette vil jeg prøve å redusere, for det er en vane som skaper lite positivt i hverdagen.

Jeg krysser fingrene for at denne måneden går bedre enn flere av de andre, og at jeg er en dårlig vane fattigere når måneden er ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar