mandag 15. februar 2016

8Tracks

Jeg er veldig glad i å høre på musikk, men noe jeg aldri har klart, er å høre på musikk mens jeg leser eller jobber med skole. Det ender alltid opp med at jeg konsentrerer meg mer om å velge musikk og høre på teksten, enn å faktisk jobbe. I tillegg har jeg en veldig dårlig vane; jeg skipper sanger som ikke høres fengende ut fra de første tre sekundene.


For et par år siden fant jeg løsninger; 8Tracks. 8Tracks er en nettside/app hvor en kan søke på nøkkelord, artister eller moods, og så får en spillelister basert på dette. En får ikke vite hvilke sanger spillelisten inneholder, bare tagsene og beskrivelsen av listen. Sangene kommer opp etter hvert som de blir spilt, og en kan bare skippe et visst antall sanger på hver spilleliste.



Jeg har egentlig ikke brukt appen så mye før, men de siste ukene har jeg blitt hektet. Jeg hører mye på instrumental-musikk, slik at jeg ikke kan lære meg teksten og bry meg om det, og for det meste går det i rolige spillelister som passer til skolearbeid. Mine favoritter akkurat nå, er listene The Scholar og fire forskjellige lister som passer til de forskjellige husene på Galtvort. Elsk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar