fredag 1. januar 2016

Vinyl-plater

Da jeg var i England i sommer kjøpte jeg meg en brukt vinyl-record i en second-hand shop. Platen var av Brenda Russells, en "miniplate" med sangen Piano in the dark på ene siden, og In the thick of it på den andre. Jeg hadde aldri hørt om verken artisten eller noen av sangene før, men den kostet bare £0,5. Det er ikke sikkert den funker en gang, men siden LP-plater er kult, kjøpte jeg den likevel.


Mamma holdt på å le seg ihjel da jeg kom hjem, men plutselig begynte hun å tenke mer og mer på vinyl-plater. Hun satte opp ny record-player på ønskelisten sin, og fant frem sin gamle platesamling.

Egentlig ønsket hun seg en av Urban Outfitters' platespillere, men siden de ikke passer til norske stikkontakter, gikk ikke det.


Til jul fikk hun ny platespiller, og etter det har det vært konstant spilling av gamle 80-talls hits. 



I tillegg fikk både hun og Sindre noen nye LP plater i julegave.


Foreløpig har jeg ikke kjøpt noen flere vinyl-plater selv, men jeg har sett litt på plater som jeg kunne tenkt meg. Favorittbandet mitt, Kaizers Orchestra, står selvsagt på den lista, i tillegg til Of Monsters and Men, Daughters, Honningbarna og The Wombats sine plater.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar