fredag 22. januar 2016

Tur til Aberdeen

I begynnelsen av mai er det en langhelg i sammenheng med Himmelspretten - eller Kristi Himmelfartsdag, som det kanskje er litt mer innafor å si -, og da reiser guttene her i huset på fotballtur til Barcelona. Fotballaget til Sindre reiser på treningsleir, og jeg har de siste månedene vært litt (les: helt innmari 200% grønn av sjalusi) misunnelig på ham. Siden det er guttetur kan jeg ikke akkurat slenge meg på turen, til tross for at jeg ikke hadde hatt noe i mot å blitt med på treningsleir, og jeg har i stedet prøvd å få mamma til å bestille en tur til oss to.

Tidligere i høst hang Rebekka og moren hennes seg også på idéen om en jentetur i mai, ettersom guttene der også skal på fotballturen. Vi avtalte enda mer på nyttår, og sto igjen med fire byer vi gjerne kunne tenke oss å dra til: Aberdeen, Gdansk, London eller Amsterdam. Selvsagt betydde ikke det at alle andre byer var krysset av listen, men det var disse vi så litt ekstra på. Jeg har vært i både London og Aberdeen før, London er jeg nærmest lommekjent i by now, mens Aberdeen har jeg ikke vært i siden jeg var liten. - Før bloggen, faktisk. 

Jeg var derfor mest gira på Amsterdam, jeg har aldri vært i Nederland før, og Amsterdam skal være fantastisk fint. Jeg har skikkelig lyst til å sykle rundt i gatene på gammeldagse sykler, besøke Anne Frank-museet og alt det andre Amsterdam har å by på, men det ser ut som om det må vente litt til. I dag fant vi nemlig greie billetter til Aberdeen! Vi reiser om morgenen torsdag 5. mai, og hjem igjen søndag formiddag.


Nå skal jeg snart begynne å se på butikker og ting vi kan gjøre i Aberdeen, og så må jeg i gang med å spare penger! Jeg tror Aberdeen har flere av de populære kjedebutikkene, kanskje til og med litt billigere enn i London, så jeg satser på å bruke litt penger der. Ellers hadde det vært gøy å gjort litt annet enn bare shopping! Og så må vi finne noen gode restauranter å spise på. Så mye gøy å oppleve på nytt, ettersom jeg nærmest ikke husker noe fra forrige tur. I better start googling!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar