mandag 18. januar 2016

Ting jeg vil gjøre i 2016

2016 er allerede godt i gang, og jeg ser frem til et skikkelig kult år. Jeg håper jeg får oppleve masse kjekke ting, Texas til sommeren er allerede bestilt, men i tillegg til opplevelser i utlandet, ønsker jeg å gjøre mye hjemme i Norge også.

Klatrekurs Utpå høsten i 2015 fikk jeg anbefalt å prøve klatring, og etter det har jeg blitt skikkelig gira på å prøve det ut. Klatring skal være skikkelig god trening, blant annet er flere av deltakerne i American Ninja Warrior klatrere, og de har helt sykt god bevegelighet og muskler i overkroppen. Overkroppstrening er noe av det jeg fokuserer mest på, og jeg har skikkelig lyst til å prøve det. Det er to klatresteder i nærheten av meg, Klatreparken i Hillevåg og i Sørmarka Arena, så egentlig burde jeg bare få fingeren ut og melde meg på et av helgekursene deres!

(Vind-)Surfing Sommeren 2013 var familien på sommerferie på Aruba i Karibien, og da prøvde jeg vindsurfing. Det var skikkelig gøy, men jeg har ikke prøvd meg etter det. I løpet av 2016 har jeg lyst til å surfe igjen, enten om jeg prøver vindsurfing igjen eller gjør noe helt nytt og prøver "vanlig" surfing.

Pole-dancing De siste ukene har flere av pole-dancing-studioene i Stavanger hatt gratis prøvetimer, men på grunn av fokus på løping har jeg ikke tatt sjansen og prøvd det ut. Litt kjipt, for pole-dancing ser skikkelig kult ut, haha. Jeg har sett litt på studioet Pranapole og vurderer å prøve ut deres 6-ukers-kurs, men jeg har ikke helt bestemt meg enda. Jeg har mine faste timer som jeg ikke har særlig lyst til å droppe, så det er jo også et problem.

Trolltunga (og Kjerag) Jeg er ganske glad i å gå på tur, i hvert fall om det er fint der en skal. Prekestolen og Dalsnuten er kjempeflotte turmål, og i løpet av året har jeg lyst til å dra på en enda finere tur: Trolltunga. Noen familievenner av oss var der et par ganger i 2015, og jeg er bare sååå sjalu! Turen er ganske lang, ikke bare å reise dit, men også å gå opp til selve Trolltunga. 10 km hver vei tror jeg det er, så det tar lang tid, men med den utsikten synes i hvert fall jeg er verdt det! Jeg har også lyst til å dra til Kjerag, men jeg har ikke klart å overtale mamma til å la meg gå utpå steinen enda...


Treningscamp Enten det er treningsleir i utlandet eller jentecamp i Sirdal, jeg vil på treningscamp i år! Trening er en av mine favoritting, og treningscamp i utlandet hadde egentlig vært den ideelle påskeferie (hint, hint). Jeg tviler dessverre på at det blir noe av, men ellers er det jo et par helgecamper i Rogaland-området som jeg kan dra på.

Høyt og lavt klatrepark Etter at klassen min fra ungdomsskolen var på klassetur til Evje i klatreparken der, har jeg hatt lyst til å dra tilbake igjen. Det var skikkelig kult, og jeg har såååå lyst til å ta med familien dit. (Vi trenger nødvendigvis ikke dra helt til Evje, jeg tror nemlig det er en klatrepark i Haugesund også.)



Jeg gleder meg i hvert fall til et forhåpentligvis opplevelsesfylt og kjekt 2016!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar