mandag 11. januar 2016

Reading Challenge 2016

Et av fjorårets nyttårsforsetter var å lese flere bøker. Det må jeg dessverre si at ikke ble gjort, og jeg leste ytterst få bøker i 2015. Selv om jeg hadde en egen liten reading-challenge og kjøpte flere nye, spennende bøker, ble jeg ikke inspirert til å lese mer. Jeg har blitt alt for glad i og avhengig av mobilen, og foretrekker å sitte på den enn å lese. Huff! Jeg har ikke lyst til å fortsette slik, å lese er noe av det kjekkeste jeg vet. Dersom jeg fortsetter slik jeg har gjort den siste tiden, vil jeg snart ikke lese noen ting!


For å inspirere og motivere meg til å lese mer i år enn i fjor, kjører jeg også i år på med en reading-challenge. Jeg fant en på Popsugar.com, som jeg bestemte meg for å følge. I midlertid vil jeg ikke ende opp som i fjor, og jeg har i år derfor fått med meg Tonje på challengen. Hun elsker også å lese, og leser relativt mye, og for å klare å "keepe up" med henne, må jeg virkelig begynne å lese igjen! Reading challengen inneholder 40 forskjellige beskrivelser av bøker, alt fra "a satirical book" til "a book with a blue cover".

Et utdrag fra challengen

Gjennomsnittlig må jeg lese rett over tre bøker i måneden for å fullføre challengen, så det er virkelig på tide å begynne! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar