søndag 17. januar 2016

Min treningsplan: Uke 3

Nå går vi snart inn i uke tre av 2016. For meg betyr dette halvmaraton-uke, og jeg skal på lørdag løpe 21 kilometer-distansen under Spirit-løpet. Åhh, jeg gru-gleder meg skikkelig! For å ikke slite meg helt ut denne uken, trapper jeg litt ned på treningen. Jeg skal ikke på noen morgentreninger, - ikke at jeg har klart det en eneste gang i 2016 (på grunn av snøen kan jeg ikke sykle til trening) -, og jeg skal også droppe et par økter på ettermiddagen.

Mandag: Løpegruppe Det er ganske langt fra mandag til lørdag, så jeg tror jeg kan slite meg ut skikkelig uten at det "ødelegger" for lørdagen. Jeg begynner derfor uken med løpegruppen til Morten halv åtte om kvelden, og er skikkelig klar for enten intervaller eller bakkeløp.

Tirsdag: Grit strenght og plyo Også på tirsdag blir det en relativt hard treningsøkt, med dobbel Grit. For første gang foretrekker jeg faktisk plyo-programmet over cardioen!

Onsdag: Løpegruppe/Trolljegertrening På onsdag har jeg tenkt meg på løpegruppen til Mari, dersom jeg får plass. For første gang glemte jeg å melde meg på timen på onsdag (jeg melder meg alltid på med en gang det er mulig, slik at jeg er garantert plass). Det er veldig mange som er interesserte i løpegruppene til vanlig, og i kombinasjon med nyttårs-rushet er det enda vanskeligere å få plass på timene. Akkurat nå er jeg 3. på ventelisten, og har jeg ikke fått plass innen onsdag, kan jeg det være jeg drar på Trolljegertrening på Foss Eikeland i stedet.

Bilde fra Trolljegertrening forrige lørdag, foto: Kjetil Birkedal Pedersen, Stavanger Fotoklubb

Torsdag og fredag: Rest day Jeg tror jeg skal på Unge Høyre-møte på torsdag, så da blir det ingen trening, og siden fredag er "dagen før dagen" er jeg neppe å finne i treningstøy den dagen heller.

Lørdag: Spiritløpet Halvmaraton På lørdag er dagen jeg har trent opp mot de siste ukene, mitt andre halvmarton. Jeg føler ikke egentlig jeg er klar, jeg har nemlig såvidt løpt lengre enn ei mil, det har det rett og slett vært for kaldt til. Forhåpentligvis går det nok fint, og jeg har egentlig bare som mål å fullføre.



Søndag: Rest day Om jeg husker rett fra 3-Sjøersløpet, er kroppen min ganske sliten etter halvmaraton, og derfor tar jeg pause fra trening på søndag også! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar