søndag 10. januar 2016

Min treningsplan: Uke 2

Hjelp, nå er det under to uker igjen til mitt andre halvmaraton, og jeg har enda ikke løpt lengre enn 6 kilometer siden 3-Sjøers i starten av november. Hva i huleste er det jeg driver med?! Jeg skulle løpe rundt Stokka- og Hålandsvannet i løpet av helgen, men så ble det Grit på fredag, Trolljegertrening i går og i dag kom det snø. Skikkelig kjipt, for jeg har ikke fått tak i brodder enda, og dermed kan jeg ikke løpe når det er snø og glatt ute. :( Forhåpentligvis forsvinner snøen raskt, slik at jeg får trent langt én, om ikke to, ganger neste uke.

Mandag: Løpegruppe Denne uken blir min første treningsøkt løpegruppe i morgen kveld. Vanligvis kjører jeg morgentrening hver mandag, men siden det akkurat nå er snø ute, tror jeg ikke jeg skal satse på det i morgen. Jeg tviler nemlig på at pappa kommer til å gidde å kjøre meg ned på trening i morgen klokken seks. Jeg er ikke helt sikker på hva vi skal løpe på løpegruppen, men siden det er med Morten som skal ha timen regner jeg med at det enten er intervaller eller bakkeløp.

Tirsdag: Grit strenght og plyo Også denne uken er det plyo på planen etter en halvtime med strenght. Jeg kjørte programmet for første gang sist tirsdag, og så igjen på fredag, og det er sååå bra! Skikkelig tungt og pulsen i sone 5 nesten hele tiden!

Onsdag: Grit Mix og løpegruppe/Trolljegertrening Jeg krysser fingrene for at snøen og isen er borte onsdag morgen, slik at jeg kan dra på Grit Mix med Kristin. Grit Mix-timen er kjempekjekk, og selv om jeg noen ganger er litt sliten etter tirsdagens dobbeltime, føler jeg at jeg klarer å yte maks. Senere på dagen har jeg enda en treningsøkt, intervalltrening på tredemølle. Det er løpegruppe klokka halv åtte, og vi skal kjøre 16x1 min tempo med 1 min jogging mellom. Det kaaaan være jeg dropper løpegruppen for Trolljegertrening om kvelden, men jeg er ikke helt sikker.

Foto: Trolljeger

Torsdag: (Styrketrening og) langkjøring Torsdag morgen satser jeg på å kjøre en liten styrkeøkt om morgenen, og så langkjøring om kvelden. Siden jeg ikke fikt løpt rundt Stokka- og Hålandsvannet i helgen, vil jeg prøve å gjøre det etter jobb. Turen er rundt 15 kilometer, og mesteparten er på grus

Fredag: (Styrketrening,) Grit strenght og plyo Dersom jeg ikke trener styrke torsdag morgen, prøver jeg fredag morgen. Senere på kvelden blir det Grit strenght og plyo (plyo står i hvert fall på planen, men det kan være det blir byttet på i løpet av uken) med Jorge, før det blir Premierefest for Iduns Julekomedie.

Lørdag/søndag: Langkjøring/styrketrening og intervaller I helgen skal jeg kjøre langkjøring igjen, tur/retur og rundt Stokkavannet fra Hinna eller Stokkavannet og Hålandsvannet, 4x4-intervaller og styrketrening. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvilke dag jeg skal trene hva på, men jeg kjører langkjøring utendørs én dag og intervaller og styrketrening den andre.

Foto: @madeleineposse på Instagram

Jeg gleder meg til den siste uken med "skikkelig" trening før Spiritløpet! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar