mandag 4. januar 2016

Min treningsplan: Uke 1

Nå er det under tre uker til jeg skal løpe Spirit-halvmaratonet, og jeg begynner å bli litt nervøs. Jeg var syk og slakk hele juleferien, og på grunn av dårlig vær og minusgrader har det ikke vært de beste forholdene for løping utendørs. Jeg har faktisk ikke løpt lenger enn 5-6 kilometer siden begynnelsen av november, da jeg løp 3-Sjøersløpet... Med andre ord er det virkelig på tide å øke distanse og treningsmengde litt, hvis jeg i det hele tatt skal klare å fullføre halvmaratonet!

Mandag: London Akkurat nå er jeg i London, og selv om jeg trooor det er treningsstudio på hotellet, har vi ikke særlig med til til å trene på. Vi skal bare være her tre dager, og derfor blir trening nedprioritert til fordel for shopping og Arsenal-kamp.

Tirsdag: Grit strenght og plyo Endelig skal jeg få prøve ut det nye Grit plyo-programmet! Jeg har kun prøvd kombinasjonen strenght og cardio, og den er hard nok den, men jeg har gledet meg i hjel til å prøve ut plyoen også. I følge Jorge er det nå mer fokus på å hoppe høyt enn fart og repetisjoner, og den skal være like hard som cardioen. Det skal bli hardt etter to uker med minimal trening...!


Onsdag: Grit Mix og løpegruppe Onsdag morgen er det Grit Mix med Kristin som står på planen. Grit Mix-timen er kjempekjekk, og selv om jeg noen ganger er litt sliten etter tirsdagens dobbeltime, føler jeg at jeg klarer å yte maks. Senere på dagen har jeg enda en treningsøkt, intervalltrening på tredemølle. Det er løpegruppe klokka halv åtte, og vi skal kjøre  10x1 min tempo og 1 min jogging + 6x30 sek tempo og 30 sek jogging.

Torsdag: Styrketrening Også på torsdag blir det styrketrening. Jeg har meldt meg på The Beast, og selv om det er flere måneder til, er jeg nødt til å bygge mer muskler i overkroppen før den tid! Jeg følger sånn noenlunde et styrkeprogram for løpere, og kombinert med et par øvelser fra PT-timene med Jorge, er det absolutt en tung økt.

Fredag: Intervaller og dobbel Grit Fredag morgen kjører jeg de samme intervallene som på løpegruppen: 10x1 min tempo og 1 min jogging + 6x30 sek tempo og 30 sek jogging. Økten varer, sammen med oppvarming og nedjogg, i 41 minutter, som er perfekt tid for morgentrening. Senere på kvelden skal jeg på Grit strenght og plyo med Jorge.

Lørdag/Søndag: Langkjøring Jeg har ikke løpt langt på leeenge, så på lørdag eller søndag tar jeg ut på løpetur rundt Stokka- og Hålandsvannet. Det blir rundt 15 kilometer til sammen, som jeg synes er en ganske grei distanse.


Det har gått alt for lang tid uten regelmessig trening, og jeg gleder meg veldig til å komme tilbake til litt "faste" treningsøkter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar