fredag 29. januar 2016

Gladnyhet

På ettermiddagens Grit-økt på Arena, fikk jeg en skikkelig gladnyhet. Jeg har tenkt å hvor gøy det ville vært dersom Arena la til enda en løpegruppe, om morgenen en av de dagene det ikke er om kvelden. Jeg elsker morgentrening, da gjerne gruppetrening, og hadde elsket å kombinere løpegruppene med morgentrening.


Arena på Hinna tilbyr løpegrupper tre ganger i uken, mandag og onsdag halv åtte om kvelden og fredag i ni-tiden om morgenen. Jeg pleier vanligvis å gå på mandag- og onsdagsøkten, siden jeg er på skolen hele formiddagen. Ellers trener jeg ofte om morgenen. - Det pleide jeg i hvert fall å gjøre, nå i 2016 har jeg ikke kommet meg på en eneste morgentrening...

Tilbake til gladnyheten; Morten skal antageligvis sette opp en ny løpegruppe mandag morgen! Selv om gruppen er på samme dag som og dermed crasher med kveldstimen min (jeg får ikke trene samme type trening to ganger til dagen, så jeg kan ikke gå på begge løpetimene på mandagen), er jeg skikkelig gira. Nå som det kommer en time mandags morgen, kan jeg bli ferdig med kondisjonstreningen om morgenen, og heller fokusere på skolearbeid og eventuelt styrketrening om kvelden.


Løpegruppene varer omtrent tre kvarter, noen ganger mindre, og vi løper enten bakkeløp eller en slags type intervaller. Jeg har gått på timene i et par måneder nå, og har på kort tid økt farten min betydelig. Intervaller gir ganske fort framgang, og spesielt gøy at en kan se dette skikkelig godt på tredemølle, ettersom en alltid har oversikt over farten. Sååå kjekt og motiverende!

Jeg gleder meg skikkelig til å prøve ut timen, som jeg tror begynner mandag morgen om to uker. Jeg tror kanskje det er i vinterferien, så i så fall har jeg noe som motiverer meg til å ikke skeie helt ut og ødelegge døgnrytmen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar