søndag 3. januar 2016

Arsenal - Newcastle

Klokken halv ett i går formiddag tok vi tuben opp mot Emirates Stadium. Selv om kampen, som var mot Newcastle, ikke begynte før tre, dro vi opp tidlig for å ha tid til å hente billetter, handle i Arsenal-butikken og spise lunsj.



Etter vi hadde hentet billettene, dro vi inn i Arsenal-butikken på Emirates. Jeg kjøper vanligvis noe mens jeg er der, enten det er ny drakt, øredobber, smykke eller bag, men nå har jeg alt det, og trengte ikke noe nytt. Jeg er fornøyd med draktene jeg allerede har, en fra 2011/2012-sesongen, en keeper-drakt og en drakt jeg ødela med Viking-autografer for et par år siden. Don't ask, jeg blir flau bare av å tenke på det. Sindre derimot, kjøpte seg hoveddrakten  - nå har han alle tre fra årets sesong -  og en lightweight-jakke.

Vi vandret bare litt rundt på stadionen etter det, før vi fant plassene våre. Vi fikk billetter til første rad i tredje etasje (det øverste "planet"), og hadde dermed kjempegod utsikt til banen.


Arsenal startet ganske bra, og styrte spillet de første ti minuttene. Etter det ble det jevnere, før Newcastle, da spesielt keeperen, begynte å dra ut tiden. Til tross for at Arsenal hadde et par sjanser, klarte verken de eller Newcastle å score.



I andre omgang var det enda jevnere, og begge lag hadde en del sjanser. Likevel ble det ikke scoret mål før rundt et kvarter før slutt, da Arsenal tok da ledelsen med et flott mål av Koscielny.


Kampen var altså ikke særlig målrik, i hvert fall ikke sammenlignet med tidligere resultater jeg har opplevd på Emirates (blant annet 5-0 og 6-2), men de tapte vant. - Arsenal har faktisk aldri tapt når jeg har vært på Emirates. Coincidence? I think not! Arsenal var ikke helt på sitt beste, men de fikk tre poeng og er fremdeles on top of the league, og det er tross alt det viktigste! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar