søndag 31. januar 2016

A month without spending money

Den siste dagen i januar er snart over, noe som betyr at jeg fra og med i morgen begynner på en ny ting i mitt A year of living without-prosjekt. I hele februar skal jeg legge bankkortet hjemme og bruke minst mulig penger.

I hele januar har jeg holdt meg unna å sove lenge, og det har jeg faktisk klart ganske fint! Jeg har hatt en del å gjøre i helgene, enten jobb, trening, lekser eller andre planer, og derfor har jeg ikke hatt muligheten til å sove så veldig lenge. Jeg har også vært skikkelig flink med å holde døgnrytmen jevn, også i helgene, og de siste helgene har jeg, med mindre jeg har vært hos venninner, vært i seng før elleve. Også i ukedagene har jeg vært i seng tidlig, og jeg har nok fått over åtte timers søvn hver eneste natt. Så deilig å være uthvilt om morgenen, dette må jeg fortsette med!

Jeg har derimot brukt litt for mye penger denne måneden, så jeg tror bankkontoen setter stor pris på en rolig måned. Jeg brukte en god del i London, og resten av måneden har jeg vært ganske god på å kjøpe lunsj i sentrum. - Og så har 7Eleven hatt tikronerssalg på bakvarer, men det tør jeg såvidt tenke på...! Denne måneden skal jeg i hvert fall være skikkelig flink, ta med meg lunsj hjemme og holde meg unna matbutikker!


Selv om jeg skal begynne å legge kortet hjemme, er det fremdeles et par ting jeg må ha. Jeg må blant annet kjøpe busskort (jeg legger ut og så betaler mamma og pappa meg tilbake), så jeg kan vel egentlig ikke si at jeg ikke skal bruke penger i det hele tatt. Målet blir derfor å bruke minst mulig penger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar