søndag 27. desember 2015

Trådløse høretelefoner

En av verdens mest irriterende ting, er høretelefoner som henger seg opp i ting, spesielt når jeg løper. Vanligvis trener jeg med Apple-høretelefonene, med telefonen i en sånn holder på armen og ørepluggene under og gjennom toppen, slik at de ikke skal henge løst. Likevel skjer det gjerne at den delen som henger løst, mellom armen og bunnen på toppen, fester seg i noe og løsner. For eksempel klarte jeg å plugge ut høretelefonene tre ganger under ti-kilometeren på Stavanger Marathon, i en av stolpene vi skulle rundt. Skikkelig irriterende!

Jeg fant løsningen på dette problemet i en av høstens utgaver av Det Nye ShapeUp; trådløse høretelefoner. Bladet testet flere av de nyeste hodetelefonene, og testvinneren - Monster iSport Superslim - ble satt opp på ønskelisten min med en gang.

Mamma og pappa kjøpte høretelefonene i julegave til meg, og jeg var kjempeklar for å bruke dem på den lille joggeturen min i dag. Jeg ble imidlertid litt overrasket da jeg åpnet boksen. Inni lå et par høretelefoner, men de hadde mye mer ledninger enn det paret jeg ønsket meg har. Det viste seg at mamma og pappa hadde kjøpt iSport Intensity-høretelefonene, som ikke er trådløse i det hele tatt.



Høretelefonene ble kjøpt på nett, og siden jeg uansett hadde åpnet pakken, var det ikke mulighet for å bytte dem. Pappa, som uansett hadde planer om å kjøpe nye høretelefoner, tilbydde seg heldigvis å kjøpe dem av meg. Siden det var pappa som skulle kjøpe dem, benyttet jeg sjangsen til å prøve høretelefonene, for å sjekke om jeg i det hele tatt ville kjøpe enda et par med høretelefoner fra iSport. Høretelefonene var utrolig bra, lyden var fantastisk og det eneste "rare" var at volum-knappen var på venstre "stropp" i stedet for den høyre. Likevel ville jeg ikke beholde dem, ettersom de tross alt ikke var trådløse, og ikke noe bedre i forhold til utplugging av ledning.

Etter løpeturen min begynte jeg å se litt på de høretelefonene jeg egentlig ville ha, for å sjekke prisen. iSport Monster Superslim koster rundt 1300 kr, litt dyrere enn de jeg fikk i julegave, så dersom jeg skulle ha dem, måtte jeg eventuelt legge til noe selv. Valget falt i stedet på en annen av iSports Monster-høretelefoner: Monster iSport Bluetooth wireless. Forskjellen på disse og de jeg originalt ønsket meg, er at den delen en plugger inn i øret ikke er like tynn, og at ledningen er blå i stedet for grønn. - Og så er de litt billigere.

Jeg bestilte høretelefonene fra Komplett.no, så forhåpentligvis tar det ikke særlig lang tid før de kommer. Vi reiser ikke hjem fra hytten før på onsdag, og så reiser vi igjen på fredag, så jeg håper de kommer før det. Jeg trenger dem egentlig ikke før vi reiser til London, men jeg vil selvsagt prøve dem fortest mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar