lørdag 19. desember 2015

The las day of school

I går var min siste skoledag i 2015, men i motsetning til det jeg er vandt til fra barne- og ungdomsskolen, har den siste uken vært nærmest som normalt. Vi har verken sluttet eller begynt tidligere, og har faktisk hatt vurdering i både kroppsøving og norsk muntlig.

Uken har selvsagt ikke vært helt normal, vi har spilt en del Kahoots og sett dokumentarer, og i går var nesten hele skoledag kos. Etter dobbel spansk, kom nemlig kontaktlæreren vår, Siri, med hjemmelaget grøt til hele klassen. Hun hadde stått opp kjempetidlig, og kokt grøt fra klokken halv syv. Hun er bare helt fantastisk! ♥


Det går ikke an å ha julekos uten "julekostymer"!

I begge naturfagstimene koste vi oss med grøt, gløgg, julebrus og de aller heldigste; marsipansjokolade. Etter det hadde vi samfunn, hvor vi spilte Kahoot med fakta om klassen og i de siste timene hadde vi pakkeleken. Alle hadde med seg en kjekk og en ikke like kjekk gave, og så skulle vi konkurrere om disse. Jeg endte opp med fire gaver, men siden de som ikke hadde noen kunne få av andre, ga jeg to av mine bort. (Fair enough, nå høres jeg skikkelig snill ut, men det var ikke eeeegentlig slik. De som ikke fikk gaver kunne velge en person de ville ha gave av, og det var altså to stykker som valgte meg). Jeg satt dermed igjen med to gaver; en stor Melkesjokolade-plate og en sjokoladeplate med mørk sjokolade og marispan. De som "stjal" gaver av meg var ikke like heldige, og fikk en intimserviett og en pakke Q-tips. Det var flere som kun fikk "kjipe" gaver, inkludert en dorull, én sokk og en vedkubbe, så jeg antar jeg var særdeles heldig.

Pakkeleken varte selvsagt ikke i to skoletimer, så vi fikk lov til å gå litt før. Selv om vi ikke sluttet særlig tidlig, i hvert fall ikke sammenlignet med Sindre som begynte ni og sluttet elleve, var det greit å slutte litt tidligere. Selv om det bare var snakk om 45 minutter, ga det Heidi og meg tid til å trene en stund, før vi dro tilbake til sentrum for juleavslutning og teater.

Det føles ganske deilig å være ferdig med skole for i år, og jeg er skikkelig klar for ferie. Nå skal jeg kun slappe av og kose meg i julen, før jeg starter 2016 med en liten shoppingtur til London. Jeg kjenner faktisk at jeg er skikkelig sliten, jeg må nemlig innrømme at søvn har blitt litt nedprioritert de siste ukene. Kombinasjonen skole, jobb, trening og halvdags i matte og naturfag har gjort meg helt utslitt, og jeg gleder meg masse for to uker med skikkelig søvn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar