torsdag 31. desember 2015

The Beast OCR 2016

Noe av det kuleste jeg gjorde i hele 2015, var The Beast. 20. juni deltok jeg i mitt første hinderløp, og det er noe av det kjekkeste jeg har gjort noen gang. 


I fjor stilte jeg på lag med to av jentene fra Arena, Vibecke og Tina, og vi stilte som Team Arena i det nest siste heatet. Hinderløpet var ganske krevende, med over 40 hinder på en 6 kilometers løype, hvor flere av hinderne var svært tunge, men det var samtidig veldig, veldig gøy. Ikke bare var det gøy, med det gikk ganske bra også. Selv om laget mitt, Team Arena, brukte ganske lang tid, kom alle tre i mål. - Jeg hadde til og med ett liv igjen!



Påmelding til The Beast 2016 åpnet i høst, men jeg ventet litt med å melde meg på. Jeg fikk tilbud om å løpe sammen med Cecilie og noen andre treningsbloggere i heat nummer 5 og 6, men siden mamma og pappa er i Oslo den helgen og jeg ikke har mulighet til å komme meg opp dit selv, passet ikke det helt. Jeg klarte i stedet å presse med meg Vegard fra klassen, og vi har nå meldt oss på som lag Kongsgård. Jentene jeg løp med i fjor har ikke bestemt seg om de skal bli med neste år, men jeg har i hvert fall sikret meg plass i heat nummer 10 sammen med Vegard. Dersom de melder seg på senere, kan vi eventuelt skifte lagnavn.


Jeg er superklar for å begynne å trene til hinderløpet, og enda mer gira på å løpe det. Årets løp skal visstnok være litt annerledes, med flere og litt mer krevende hinder, så i år må jeg trene enda mer. Litt senere i juni er det også et hinderløp i Sandnes, Trolljeger, og de arrangerer felles hinderløpstrening hver lørdag og onsdag. Selv om jeg tviler på at jeg skal løpe Trolljeger, kan det være jeg blir med på noen treningsøkter der, for å komme skikkelig inn i hindermodus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar