søndag 13. desember 2015

Stavanger Marathon 2016

Hvert år arrangeres Stavanger Marathon den siste lørdagen i august. Jeg var med for første gang i år, da løp jeg 10 kilometer, og nå har jeg nettopp meldt meg på neste års arrangement. Imidlertid er jeg blitt helt gira på (- i hvert fall på tanken på -) å løpe halvmaraton, og derfor meldte jeg meg på den litt lengre distansen denne gang.

Jeg har altså meldt meg på i halvmaraton-klassen, og jeg satt inn sluttid på rundt 2:05. Dersom jeg trener hardt nok, tror jeg jeg kan klare å komme under to timer, men det får jeg se med tiden.


Forhåpentligvis går løpet bedre for meg i 2016 enn det det gjorde i år. I år trente jeg nemlig alt for lite i forkant av løpet, og selve løpet gikk skikkelig dårlig. Jeg fullførte med en gjennomsnittsfart på 6:11 min/km, og fullførte på 1:01:56. Det er ikke en sååå dårlig tid, men fem minutter dårligere enn min personlige rekord på mila. Neste år skal jeg ikke ta sommerferie fra trening!



Dersom noen har lyst til å løpe med meg, eller delta på 10 km eller helmaraton, får alle som melder seg på løpet innen 2. juledag (26. desember) 50% avslag på startkontingenten. Du kan dermed spare mye på å planlegge frem i tid! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar