fredag 11. desember 2015

Release Grit #15

Tidligere i uken fikk trenerne på Arena tilsendt de nyeste Grit-programmene, Grit #15, og i dag var det release på Arena Stadionparken. Kristin, Morten og Jorge kjørte team-teach klokken halv seks, og før det ble det delt ut energidrikk og premier til noen de som hadde meldt seg på timene. Jeg skulle selvsagt på både Grit strenght og cardio-timen, og hadde dermed dobbel sjanse for å vinne. Selv om timen nesten var full, vant jeg faktisk en Arena-drikkeflaske. :)



Timen begynte med en halvtime med strenght, og for et program! Jeg hadde litt lettere vekter enn vanlig, siden de nye programmene ofte er ganske annerledes, men det hadde jeg ikke trengt. Det var mye egenvekts- og vektskiveøvelser, og stangen ble ikke så mye brukt. Kjempehard økt, akkurat slik som jeg liker det.

Mellom de to gruppetimene, var det enda en trekning av premier. Jeg ble trukket enda en gang, men siden jeg allerede hadde vunnet en drikkeflaske, kunne jeg ikke vinne igjen. Etter trekningen begynte cardio-timen, som er høy intensitet intervalltrening med egenvektsøvelser.


Det nye cardio-programmet var fullt av både burpees og tuck jumps, to av mine favorittøvelser. Ellers var det også mye hopping, høye kneløft og side-climbers. Flere av settene var ikke bare tunge, men også veldig lange. Jeg tror de fleste varte rundt 90 sekunder, men til gjengeld var det også tabata, altså 20 sek på og 10 sek av.

Det nye Grit-programmet var skikkelig hardt, og ikke minst veldig gøy. Jeg kan såvidt vente til timene neste uke, og til å prøve den tredje Grit-timen, Plyo #15!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar