søndag 27. desember 2015

Polar M400

Til jul fikk jeg pulsklokken M400 fra Polar. Jeg har ønsket meg pulsklokke en god stund nå, for å se hvor hardt jeg egentlig trener. Jeg har brukt pappas pulsklokke et par ganger, men siden den har vært innstilt på en mann i midten av førtiårene, har puls og kalorier og sånt vært litt feil. Dessuten trener ofte pappa og jeg sammen, så jeg har ikke kunnet brukt hans klokke særlig ofte. Jeg tenkte derfor å investere i en selv, men så var jeg så heldig at jeg fikk en av mormor og morfar til jul i stedet.


Klokken er ganske fin, hvit og enkel, og lett å ta på seg. Jeg har hatt litt problemer med pappas pulsklokke, på grunn av en rar reim, men min var mye mer fleksibel og myk. Den har også integrert GPS og "tilbake til start"-funksjon, slik at en lett kan finne tilbake til startsted. I tillegg er den en aktivitetsmåler, og sier ifra dersom en har sittet stille for lenge. Polar har også en egen app - Polar Flow - hvor all aktivitet blir lagt inn. Utrolig greit å ha access til treningsdagbok og alle de forskjellige aktivitetene så lett tilgjengelig!


Jeg dro såvidt ut på en liten joggetur etter at jeg hadde satt opp klokken, men det var litt for kaldt til å løpe, selv med dobbel ull og hansker. Det viste seg også at jeg ikke hadde koblet pulsklokken til pulsbåndet, så det måtte jeg gjøre i etterkant. Nå er klokken i hvert fall klar til bruk, og jeg gleder meg til temperaturen øker litt, slik at jeg får trent litt før vi reiser til London. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar