onsdag 2. desember 2015

Pepperkakebyen i Stavanger

Hvert år arrangerer Stavanger Aftenblad pepperkakehus-konkurranse, hvor folk kan leverer inn hjemmelagde pepperkakehus. Alle husene som blir sendt inn blir utstilt, og folk kan stemme på det huset de synes er best.

De siste årene har jeg ikke fått sjansen til å besøke pepperkakebyen, siden jeg ikke har vært i sentrum under utstillingen. I år er pepperkakebyen stilt ut på Sølvberget, bare minutter fra Kongsgård. Derfor dro jeg og et par jenter i klassen bort for å se på utstillingen i midttimen i dag.


Jeg har sett litt bilder av pepperkakebyen på Sølvbergets Instagram, men jeg trodde ikke det skulle være så mange, og så kreative, pepperkakehus. I tillegg til de "vanlige" husene, var det også laget noen skikkelig spesielle, blant annet the great hall fra Harry Potter, kaféene i Fargegaten og Eiffeltårnet.






Det kuleste "huset" var likevel dette:


Selv om det ikke nødvendigvis er et hus, men heller noen knuste hus, sammen med en drage og the iron trone fra Game of Thrones, var det det huset jeg synes var best. Sykt kult, og veldig kreativt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar