søndag 20. desember 2015

Min treningsplan: Uke 52

Denne uken blir det litt ufrivillig nedtrapping på treningsfronten. På grunn av juleferie og helligdager har nemlig Arena andre åpningstimer, og flere av gruppetimene, inkludert morgengrit og løpegruppene, jeg vanligvis går på har blitt avlyst. Jeg kommer i stedet til å fokusere litt mer på løping og egenvektstrening.

Mandag: Slyngegruppe og løpetur Jeg starter uken med slyngegruppe på Arena. Arena Hinna har et ganske stort område med slynger, som jeg pleier å trene litt mage i på slutten av treningsøktene mine. Jeg har imidlertid aldri lært noe særlig øvelser, og driver bare med ting jeg har sett andre gjøre eller som jeg prøvde i ringer på crossfit-økten min i Kristiansand. Arena tilbyr slyngegrupper et par ganger i uken, men jeg har dessverre aldri hatt anledning til å prøve dem ut. Timene krasjer nemlig enten med jobb eller skole. Nå har imidlertid Studio Hjelm tatt juleferie, og jeg har med andre ord mulighet til å dra på min første slyngegruppe i morgen klokken fire. Jeg vet ikke helt hva jeg går til, men det blir nok gøy!

Vanligvis løper jeg på mandagene, men siden Arena stenger før løpegruppen har begynt, har timen gått ut. Heldigvis har vi fått en løpeplan, så i tillegg til styrkeøkten i slyngene skal jeg kjøre en 4x5 min intervalløkt på tredemøllene.

Tirsdag: Dobbel Grit Flere av gruppetimene er kuttet ut i julen, men heldigvis er ikke tirsdags-Griten en av dem. Jeg er ikke helt sikker på om vi skal ha cardio eller plyo etter strenght-timen, - jeg har utrolig lyst til å prøve plyoen -, men plyoen er visstnok like tung som cardioen. Eller, det er Jorge som skal ha timen, så tungt blir det nok uansett!

Onsdag: Løping På onsdag er det ingen spennende gruppetimer, så jeg tar i stedet en løpeøkt. Hvis været tillater det, drar jeg med Pappa og Sindre rundt Stokkavannet. Jeg krysser virkelig fingrene for det, jeg kjenner jeg kunne trengt en langtur snart. Dersom det ikke passer med Stokka, løper jeg 5x10 min intervaller på møllen.

HVORFOR er ikke jeg en av de menneskene som ser BRA ut når de løper?!?!
 
Torsdag: Løping Jeg har egentlig treningsforbud på torsdag siden det er julaften, men jeg prøøøøver å overtale mamma til å gjøre det om til et Arena-forbud. Hvis hun går med på det, kan jeg i stedet ta en intervalløkt på tredemøllen i garasjen.


Fredag: Tabata-intervaller Arena er stengt på fredag, siden det er første juledag, så i stedet drar jeg med meg pappa og Sindre på en tabata-intervaller-økt hjemme i stuen om morgenen. Det finnes flere kule egenvekts-øvelser en kan gjøre hjemme, inkludert burpees (♥♥♥), så jeg skal nok klare å finne på noe. Jeg har allerede en tabata-timer på mobilen, så det eneste jeg må gjøre er å finne noen skikkelig tunge øvelser!

Lørdag: Grit Cardio/trappeøkt På lørdag reiser vi til hytten, og siden det blir ganske fort mørkt ute nå for tiden, tviler jeg på at det blir tid til en løpeøkt før det. Jeg er ikke så veldig gira på å løpe i mørket i Korshamn, på grunn av mangel på fortau, trafikklys og lav fartsgrense, så jeg holder meg eventuelt til en trappeøkt. Det er ganske mange trapper opp til leiligheten vår i tredje etasje, så jeg tror jeg kjører en av Funky-Gines trappeøkter.


Søndag: Langkjøring Jeg har ikke løpt langt siden 3-Sjøers i begynnelsen av november, og siden jeg har nytt halvmaraton om knappe fem uker, er det på tide å begynne med det igjen. Derfor løper jeg den 16 kilometers lange turen inn til Lyngdal søndag morgen. - Hvis været tillater det, selvfølgelig.

Selv om det er juleferie, er jeg klar for en skikkelig treningsuke med mye kjekk trening! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar