mandag 28. desember 2015

London calling

Nå er det bare fire dager igjen til jeg sitter på flyet til London. Det har nærmest blitt tradisjon for hele familien å dra på kombinert shopping- og Arsenal-tur rett utpå nyåret, og jeg gleder meg like mye hver gang. Jeg bare elsker London, det er bare shoppingby #1 (utenom USA) og selv om pundet har vært ganske høyt de siste gangene jeg har vært der, ender jeg alltid opp med mye nye ting.

Som alltid har vi ikke særlig god tid i London. Vi ankommer England fredag kveld, og da blir det bare rett i seng. Lørdag er det Arsenal-kamp, og mye av dagen går bort til det. Vi får som regel inn mer shopping enn vi tror på lørdagen, men i teorien har vi bare halve lørdagen, hele søndagen og mesteparten av mandagen, før flyet vårt hjem mandag kveld. På grunn av begrenset shoppingtid, blir hele familien oppfordret til å lage liste over ting de trenger, og ut i fra det setter mamma og jeg opp butikker.


Til nå står det omtrent tyve butikker på listen. Hvert familiemedlem har fått flere av sine butikker på listen, men siden jeg var med på å lage listen, har jeg vært ganske heldig med butikkvalgene. Victoria's Secret måtte droppes, der blir det, uansett hvor mye vi kjapper oss, brukt alt for mye tid. I stedet skal vi innom tre Urban Outfitters- og to Jack Wills-butikker. Wiii! Ellers på listen er det flere sportsbutikker - jeg er in desperate need of nytt treningstøy - og selvsagt Selfridges og de andre butikkene i Oxford Street.



Siden vi ikke har særlig med tid, har jeg gransket både Jack Wills og Urban Outfitters sine nettsider, for å se litt over hva de har og hva jeg har lyst på. Jeg har funnet utroooolig mye fint, både av hverdagskjoler og vinterjakker. Ut i fra det jeg har funnet i nettbutikkene, har jeg satt opp en liten liste over ting jeg i hvert fall skal ha;

Noe av det jeg trenger aller mest denne ganger, er nye studio-sko. Jeg kjøpte et par nye Nikes i Texas, men da jeg prøvde dem på en av Grit-timene, fant jeg ut at dempingen ikke var god nok for all hoppingen det er i timen. Dermed har jeg brukt mine gamle Nike Free-sko, som jeg kjøpte året før. Nå nylig (tror jeg) lanserte Reebok nye pump-sko, Reebok cardio pump, spesielt for Les Mills-timer. Jeg er enda kjempefornøyd med Reebok pump z fusion-skoene jeg kjøpte i sommer, og kunne godt tenke meg enda et slikt. De sitter godt på, jeg får ikke gnagsår og de er veldig lette. Når jeg likevel trenger nye studio-sko, passer det fint å kjøpe fra en kolleksjon jeg allerede er fornøyd med.


Av andre treningsbaserte ting jeg tenker å kjøpe, er en løpejakke (jeg har utrolig lyst på en av jakkene fra Nike Flash-Pack, men jeg er ikke villig til å gi over 4 000 for dem...), thermal-tights fra Skins, sports-bher og treningstopper. Ellers skal jeg også se etter nye jeans, i andre farger enn mørk blå, tynne gensere og hverdagskjoler.


Nå skal jeg øyeblikk hoppe til sengs, jeg må nemlig få døgnrytmen tilbake på plass før vi reiser. Vi må nemlig stå opp relativt tidlig der, og de siste dagene har "tidlig" for meg vært i elleve-tiden. Ferie altså! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar