onsdag 16. desember 2015

Julekunstpause

Skolen jeg går på, Stavanger Katedralskole, har to forskjellige studielinjer; studiespesialiserende og MDD (musikk, dans, drama). Vi er i to forskjellige bygg, studiespes.-klassene på Kongsgård midt i sentrum og MDD-elevene i Bjergsted. Siden byggene er ganske langt fra hverandre, er det ikke så ofte vi er i Bjergsted, med mindre det skjer noe spesielt, som for eksempel kunstpause.

Et par ganger i året, tre ganger til nå denne terminen, inviterer MDD hele skolen på kunstpause hvor de viser det de holder på med. Jeg har ikke vært på noen av kunstpausene til nå (jeg skylder på at været har vært for stygt og veien til Bjergsted litt for lang), men i dag bestemte jeg meg for at det var på tide. MDD inviterte nemlig til julekunstpause, med gløgg og pepperkaker, og når mattetimen i tillegg ikke begynte før kunstpausen var over, trengte jeg ikke mye overbevisning.

Vi kom litt for sent, og kom inn midt i lærernes medley av julesanger. Etterpå ble det fremført en litt uventet versjon av Baby it's cold outside, før vi flyttet oss inn i forestillingssalen. Der fremførte elever fra alle de tre trinnene forskjellige julerelaterte... ehm... ting.



Bildene er ikke mine, de er fra skolens nettside

MDD-elevenevar utrolig flinke, og jeg angrer egentlig litt på at jeg ikke har vært på de tidligere kunstpausene. Heldigvis har vi mer enn én termin igjen i år, så jeg får nok sjansen til å gå på flere! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar