onsdag 23. desember 2015

Fjällräven Kånken

Til 16-årsdagen min fikk jeg ny sekk, en Fjällräven Kånken, av mamma og pappa. Jeg fikk sekken i UN Blue, og jeg har brukt den så og si hver dag det siste halve året. Selv om sekken er 16-liters og ser ganske liten ut, er det plass til både Macbook Pro, bøker, pennal, matpakke, drikkeflaske og mer.


Sekken har blitt flittig brukt, helt frem til den siste uken på skolen. Da hadde jeg et lite uhell med en ikke helt tett matboks med wok, og det lakk olje ut i hele bunnen på sekken min. Jeg prøvde å vaske sekken, håndvask med Zalo siden Fjällräven-sekkene ikke skal vaskes i maskin, men flekken ville ikke bort. Jeg bestemte meg for å prøve å vaske den i maskin, og hvis det ikke funket, kjøpe ny sekk.

Siden jeg reiser til London neste helg, og satser på å bruke litt penger der, har jeg nok ikke råd til ny sekk rett etter nyttår. Derfor har jeg utsatt å vaske sekken, slik at den ikke eventuelt blir enda mer ødelagt i maskin. Selv om sekken har en stor og stygg flekk på den nedre delen, er den enda brukbar, om så bare frem til jeg kjøper ny sekk.

Imidlertid fant mamma et tilbud på Fjällräven på GMax i dag, og vi kjørte ut for å få tak i en. Sekken, som vanligvis koster rundt 600-700 kr, kostet i dag bare 300! Vi var veldig heldige, og de hadde et par igjen. Dermed fikk jeg en sekk til omtrent halv pris!




Den nye sekken er ikke helt lik min gamle, jeg tror fargen er litt mørkere og reimene er svarte. Den er likevel veldig fin, og jeg er skikkelig fornøyd. En fin julegave til meg selv. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar