tirsdag 22. desember 2015

Feire Jul 2015

Ei jente i klassen min, Mia, synger i tensingkoret SkySing, som faktisk er verdens eldste tensingkor. Før skolen sluttet, inviterte hun klassen til å komme på korets julekonsert, Feire Jul 2015, i St. Petri-kirken. Jeg har sett et par videoer fra øvelsene deres, og de hørtes skikkelig gode ut. Derfor dro Tonje og jeg til konserten etter treningen min.

Konserten begynte klokken syv, bare 20 minutter etter at Grit cardio-økten var ferdig. Siden kjøreturen til sentrum tar omtrent 12 minutter, hadde jeg i overkant av fem minutter på å dusje og kle meg igjen. Utrolig nok klarte jeg det, og jeg kom akkurat i tide til den første sangen, River of Lion King Dreams.

SkySing sang seksten sanger, både julesanger, mer moderne popsanger og to sanger som inkluderte allsang. Under den andre sangen, Crazy in love av Beyoncé, sang Mia solo, og hun var sååå flink!


Etter konserten samlet koret inn penger til KFUK-KFUMs Global-prosjekt for gatebarn på Madagaskar. KFUM Madagaskar startet i 2003 et prosjekt som årlig gir mat, skolemateriell, helsetilbud og psykososial hjelp til femti av øyas vanskeligstilte barn. Flere av ungdommene i SkySing dro til Madagaskar for å oppleve prosjektene på egenhånd i fjor, og ble inspirerte til å gi en ekstra innsats. Til nå i dag har de slått fjorårets rekord, utenom at pengene fra konserten er med. Veldig kult! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar