lørdag 19. desember 2015

Al Forno

Jeg og et par jenter i klassen har lenge planlagt å finne på noe i julen. Dessverre, på grunn av jobb, trening og andre arrangementer, har det alltid kommet noe i veien og vi klarte ikke finne en eneste dag i desember hvor det passet for alle. Etter mye frem og tilbake fant vi imidlertid en ettermiddag hvor alle fem kunne dra ut for å spise, nemlig før skolavslutningen i Domkirken.

Vi bestemte oss for å gå på Al Forno, en italiensk restaurant midt i sentrum. Jeg har aldri vært der før, men både Heidi og Tonje kunne love at maten var utrolig god.



Jeg delte en pizza ciccio og en lasagne med Heidi, mens de andre hadde forskjellige typer pizza. Pizzaen vår var en white pizza, altså pizza uten tomatsaus, og var i stedet med mozarella, parmaskinke, oliven, parmesan, cherrytomater, ruccola og olivenolje. Jeg er vanligvis ikke noe glad i å bestille nye ting på restaurant, og skal jeg ha pizza safer jeg med en Margherita. I går prøvde jeg derimot en ny type pizza, og det angret jeg ikke på. Både pizzaen og lasagnen var helt fantastisk, og i tillegg til at servicen var bra og maten kom raskt, var det et utrolig pleasant restaurantbesøk.



Etter middagen gikk turen videre til Stavanger Domkirke. Siden Stavanger Katedralskole er byens katedralskole, avsluttet vi kalenderåret i Domkirken. Jeg har faktisk aldri vært i Domkirken før, og var veldig overrasket over hvor stor den var. Omtrent hele skolen, både Kongsgård og Bjergsted, fikk plass, og det var enda flere ledige seter. For å hindre å måtte arrangere flere forskjellige avslutninger, var det ikke noen gudstjeneste, men heller bare en avslutning hvor flere av musikkelevene på Bjergsted opptrådte, samt en tale fra lederen (?) i Domkirken og rektor ved skolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar