torsdag 31. desember 2015

A month without sleeping in

I dag er det siste dagen i desember, og også den siste dagen i 2015. Fra og med i morgen begynner jeg derfor på en ny ting i mitt A year of living without-prosjekt. I hele januar skal jeg stå opp tidlig hver eneste dag, og ikke sove lenge.

Denne måneden har jeg holdt meg unna internett og mobil om morgenen. Jeg er nemlig veldig dårlig på å stå opp når ringeklokken piper. Joda, jeg står opp av sengen og går ned i stuen, men lenger kommer jeg vanligvis ikke. Jeg blir sittende i sofaen med et pledd over meg, og sjekker Instagram, Tumblr, Snapchat og Facebook. Dette kan gjerne ta et godt kvarter, og plutselig har jeg ikke så god tid lenger, selv om jeg i hovedsak sto opp før klokken var halv syv. Good going, Marlene. I hele desember har jeg holdt meg fra å gjøre dette, og den eneste gangen jeg trykket på mobilen om morgenen, var for å stoppe alarmen.

Måneden gikk faktisk utrolig greit, og når jeg ikke brukte så lang tid på mobilen om morgenen, kunne jeg faktisk stå opp litt senere. Det var så deilig å ha god tid, at jeg tror jeg kommer til å fortsette å droppe mobilen om morgenen fremover også.


I januar skulle jeg egentlig holde meg unna shopping og å kjøpe nye ting, men nå har det seg slik at jeg reiser til London i morgen. Derfor bytter jeg på januar og februar, og holder meg fra å sove lenge i stedet. Det tror jeg skal gå ganske greit, jeg har jo skole 90% av dagene, og så har jeg enten London, jobb eller løp på lørdagene. Dermed må jeg bare klare å stå opp tidlig på søndagene, og det skal jeg klare!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar