søndag 15. november 2015

Update: A month without candy

Som jeg skrev i slutten av oktober, skal jeg holde meg uten godteri, brus og chips i hele november. Eller, det er vel kanskje mer riktig å si "skulle"...

Jeg har nemlig gitt opp denne månedens A year of Living without. Å holde seg uten godteri viste seg nemlig å være hardere enn jeg trodde, og jeg ga faktisk inn allerede på mandag. Da måtte jeg bare ha popcorn, og når jeg først brøt godteloven, kunne jeg like godt bryte den litt til, så jeg kjøpte en Pepsi Max cherry i tillegg. Jeg burde kanskje ikke ha gjort det, men helt ærlig var det absolutt verdt det. Godteloven ble igjen brutt på torsdag, da vi hadde kaketorsdag på skolen, og godteri-inntaket mitt i helgen vil jeg ikke snakke om engang!


Noe jeg imidlertid har klart, er å holde meg fra godteri i ukedagene (sånn halvveis, i det minste) og unngå å kjøpe godteri. Med unntak fra et kakestykke på skolen på torsdag, synes jeg faktisk at jeg har vært ganske flink. Tross alt var det det jeg ville har slutt på! Selv om jeg ikke kommer til å holde meg borte fra godteri i helgene, skal jeg fortsette med å unngå godteri og brus i hverdagen.

Jeg kan konkludere med at jeg ikke eier viljestyrke, i hvert fall ikke når det kommer til godteri og snacks, og så får jeg håpe at de neste månedene og de neste utfordringene går bedre! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar