søndag 22. november 2015

Temakveld om EU

I går formiddag var jeg, Ine og Else på temakveld om EU. Vi dekket det såvidt i samfunnsfagen i fjor, men likevel føler jeg at jeg kan ytterst lite. For å få et bedre inntrykk av unionen og Norges forhold til EU, i tillegg til litt argumenter om hvorfor, eller hvorfor ikke, vi burde bli medlem i EU, dro vi på arrangementet. Temakvelden ble arrangert av Rogaland FpU, men vi fikk lov til å komme selv om alle tre er med i UH.


Arrangementet begynte klokken tre, og ble åpnet med en introduksjonsforedrag holdt av Thomas Laudal, som er førsteamanuensis ved Universitetet i Stavanger. Etter det var det duket for debatt mellom leder i Europeisk Ungdom, Nikolai Fjågesund, generalsekretær i Ungdom mot EU, Maren Hendne, Leder av Unge Venstre, Tord Hustveit og formannen i Fremskrittspartiets ungdom, Formann Atle Simonsen. De diskuterte litt rundt EU og deres partis ståsted angående EU.


Debatten varte i omtrent 1,5 time, og vi fikk utrolig mange argumenter både for og imot EU. Ine og Else er allerede med i Eurpeisk Ungdom, men jeg er enda ikke heeelt sikker på hvilket side jeg støtter. Det var likevel et veldig interessant arrangement, og gøy å få høre om andre partis meninger! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar