tirsdag 3. november 2015

Startshop: Få igjen penger på netthandel

Den siste tiden er det flere bloggere som har skrevet om Startshop. Startshop er en nettside som gir deg tilbake penger på netthandel, dersom en handler via deres nettside. Dette er fordi de får provisjon av alle salg som går gjennom deres sider, og gir denne provisjonen videre til shopperne.


Jeg handler egentlig ikke så mye på nett, men det gjør derimot mamma. Derfor kan vi spare en god del på dette, selv om flere av nettbutikkene "bare" gir tilbake 10% eller mindre. Jeg meldte meg inn for rundt en uke siden, og i helgen gjorde jeg mitt første kjøp.

Jeg kjøpte en kjole på salget til Nelly, og siden jeg handlet via Startshop får jeg igjen 7% (ikke inkl moms, som er 25%) på kjolen. Dette er ikke så veeeeldig mye, bare 13 kroner, men likevel, det er "gratis" penger som jeg ikke hadde fått hvis jeg ikke hadde handlet gjennom Startshop. Dersom en regner 13 kr per kjøp, blir jo det også en god del i lengden.


I tillegg til Nelly, har Startshop avtale med over 200 andre nettbutikker, inkludert Urban Outfitters, Zalando, GetInspired, CDON, Nike og Fjällräven. Fra hvert kjøp får en registrert cashpoints (1 cashpoint = 1 NOK) kan overføres til egen bankkonto når som helst, eller byttes i gavekort, iPhone, Macbook eller andre ting. De kan også gis til forskjellige veldedige organisasjoner.

Startshop er helt gratis, og det eneste en trenger å gjøre er å lage en bruker. Når en har laget bruker, trykker en bare inn på nettbutikken en ønsker å handle i, og så handler en på vanlig måte. En må altså bare trykke seg inn på nettbutikken gjennom Startshop. Kjøpet blir automatisk tracket tilbake til nettsiden, og i løpet av 24 timer blir kjøpet bekreftet. Det tar litt lenger tid før pengene blir lagret som cashpoints. Jeg har enda ikke fått lagret pengene fra mitt kjøp, men jeg har heller ikke mottatt kjolen ennå.

Jeg vil anbefale alle som liker å handle på nett å lage seg bruker på Startshop, det er tross alt "gratis penger" og en kan bare tjene på det. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar