onsdag 11. november 2015

Ønskeliste jul 2015

Nå er det unde to måneder til jul, og om under en uke reiser mamma og pappa til London på julegaveshopping. Med andre ord er det på tide å legge ut ønskelisten min på bloggen, for å gi dem, og alle andre som er tidlige med å handle inn julegaver til meg, en liten pekepinn på hva jeg godt kunne tenke med under treet i år.

I denne månedens utgave (utgave nr 10) av DET NYE ShapeUp, var det en test av trådløse hodetelefoner. Jeg har egentlig aldri tenkt over dette, men da jeg leste artikkelen kom jeg på hvor nyttig dette egentlig er. Jeg løper vanligvis med hodetelefonene jeg fikk sammen med iPhone 6'en min, og det har jeg gjort leeenge. Jeg vurderte en periode å begynne å løpe med Beats-headsettet mitt, jeg har nemlig sett at det er flere som løper med slike store, headset, men det ble liksom med tanken. Jeg er egentlig ikke så veldig imponert over Beats'ene mine, de var faktisk skikkelig dårlige, ikke bare er ledningene sykt lange, men støydempingen og lyden er heller ikke særlig bra. Problemet med hodetelefoner og headset generelt, er ledningene som kobler mobilen og hodetelefonene sammen. De er skikkelig irriterende, og henger seg opp i alt og alle. Da jeg løp Stavanger Maraton i høst, hang ledningene seg opp i stolper og andre folk - selv om jeg hadde dem under t-skjorten -, og jeg måtte senke farten for å feste dem igjen. Skikkelig irriterede. Med trådløse hodetelefoner slipper jeg det problemet, de henger jo bare sammen med en ledning bak hodet, og så kobles de til mobilen via bluetooth. Vinneren av ShapeUp sin test var Monster Isport Superslim, og jeg kunne gjerne tenke meg disse.


Jeg ønsker meg også pulsklokken M400 HR i hvit, fra Polar. Pappa har pulsklokke fra Polar fra før av, og er storfornøyd, og jeg kunne også tenke meg en slik. Det hadde vært ganske nyttig å fått et litt mer eksakt tall på forbrente kalorier, makspuls og aktivitetsmåling. Klokken kommer med pulsbelte, har GPS og skal være veldig god til intervalltrening. Treningsøktene lagres også i en app, hvor en kan få en detaljert analyse av treningen. Pulsklokken er i tillegg veldig fin, og det ser ut som om den er veldig lett å bruke.


Av annet treningsutstyr, ønsker jeg meg lange kompresjonstights fra Skins, kortermede, ensfargede  Nike Miler treningstopper, sports-bher fra Nike (alt fra Nike i størrelse S) og Nike Woman T2-jakken (i fargen deep pewter/black). Ellers slår selvsagt gavekort på sportsbutikker også alltid an, eller en svart allværs- eller løpejakke.

Jeg er veldig glad i å løpe løp, og håper på å delta på et par i år. Det er flere løp jeg gjerne vil delta på neste år, deriblant Landsbyløpet, Siddisløpet, Strandamila, Stavanger Marathon og 3-sjøers, og jeg hadde blitt utrolig glad om det lå et startnummer under treet i år. Prisen på de forskjellige løpene i Norge varier fra 100 kr til over 500, og siden jeg vil prøve å være med på mest mulig, blir det en del penger. Jeg håper også på å delta i løp utenfor Vestlandet i løpet av året.

PT-timer er en annen ting jeg godt kunne tenke meg i julepresang. Jeg har hatt to PT-timer med Jorge på Arena i høst, og det er noe av det kjekkeste jeg har vært med på. Jeg har skikkelig lyst til å ha noen timer til med ham, for timene er ikke bare kjekke, men skikkelig harde i tillegg.

Jeg ønsker meg også sko til jul. Jeg sverger enda til Dr Martens, og kunne tenkt meg de svarte, forte Leonore-bootsene, de svarte Pamela/Chelsea-skolettene og et par fargerike støvler fra samme merke. Ellers har jeg også falt helt for Nike Air Max Thea-joggeskoene og de mørkeblå Hunter-støvlene i modellen Original Chelsea. Jeg hadde heller ikke sagt nei til et par UGG-tøfler i beige.


Jeg ønsker meg også strikkegensere, gjerne i mørke høstfarger, jakker med fleecekrage, dongerijakke med fleecekrage, Marius-genser, Teavana-te/gavekort på Teavana, bøker, kompresjonsstrømper, leppestift fra MAC (Cream cup, High strung eller Bombshell-nyansene), L'Occitane pillow mist og armachologie relaxing massage oil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar