onsdag 4. november 2015

Klar for 3-Sjøers

Nå er det bare tre dager igjen til jeg skal løpe mitt første halvmaraton. Jeg gru-gleder meg litt, jeg tviler ikke på at jeg kommer til å klare det, men jeg håper jo selvsagt at jeg kommer i mål på en ganske grei tid. Jeg løp 20,33 km på rett over to timer forrige helg, så jeg er litt redd for at jeg har for høye mål.

Ellers er det meldt ganske kjipt vær på lørdag: 12 grader og regn. Jeg har ikke egentlig så mye imot å løpe i regn, men selvsagt blir alt mye tyngre. - Og når jeg skal løpe i over 20 km, vil jeg jo "veie" minst mulig.


Jeg var forresten på den nest siste treningsøkten før løpet: 10-minutters-intervaller på Arena. Noe av det kjekkeste med å gå på faste timer, er å se forbedring. På løpegruppene er det ofte store mellomrom mellom hver gang vi løper samme intervaller, så jeg får aldri riktig "bevis" på om jeg har forbedret meg eller ikke. I dag derimot, fikk jeg endelig en bekreftelse på at kondisen min har forbedret seg de siste månedene: da jeg startet å gå på løpegruppene fast, var en av de første intervallene vi løp, 10x2 med 5 min pause. Jeg husker jeg såvidt klarte løpe på 9,5-9,6 km/t, og da var jeg kjempesliten i pausen. I dag løp vi den samme intervallen, og jeg løp på 10 km/t uten problemer. Kjempedeilig!

Nå skal jeg gå og legge meg, slik at jeg er uthvilt til siste treningsøkt i morgen tidlig. Jeg skal bare trene litt lett styrke på overkropp, og så skal jeg slappe av frem til løpet. Åh, som jeg gleder meg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar