søndag 29. november 2015

Første søndag i advent

I dag er det første søndag i advent, og det er med andre ord innafor å begynne å pynte til jul. Allerede i dag morges, mens jeg sov, begynte resten av familien å sette frem nisser og pynte juletre. Vanligvis er vi alltid sene med å pynte til jul, og jeg tror dette blir det første året juletreet er oppe før vi har fått juleferie.



Jeg dro på en bodypump-time med Keerthy i halv ett-tiden, og da jeg kom hjem var juletreet ferdig pyntet. Vi har, i år som i fjor, falskt juletre. Selv om juletre i gran er koseligere enn et i plastikk, har vi etter flere år med en katt som elsker å leke med julekulene og hoppet opp i treet, funnet ut at det blir mye mindre opprydding med et falskt tre.

Nå har ikke vi katt lenger, Pippi gikk dessverre bort nå i sommer, men likevel holder vi oss til et falskt tre. 2. juledag i år er det fjorten år siden hun flyttet inn hos oss, og hverken Sindre eller jeg kan huske en jul uten henne. Det blir merkelig å ha en jul uten at hun prøver å rive ned treet for å leke med julekulene... Til minne om henne har vi hengt opp ei bilderamme med bilde av henne øverst i treet.


Ellers tror jeg ikke juletreet vårt har vært så pyntet før. Inspirert av Mary Jo med hennes 14 (!) juletrær, har mamma pyntet med både godteri, Hasle-nisser og blomster, i tillegg til lys og (Arsenal-) julekuler. Inni treet henger også en julekule formet som en sylteagurk, noe som visstnok er en tradisjon fra Texas.





Åh, det er så koselig nå som det går mot juletider. Julegranen i Stavanger sentrum ble tent i dag og det er bare to dager igjen til desember (kalenderne henger klare).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar