torsdag 5. november 2015

Egypt - Revolusjonen i Faraoenes land

Før sommeren fikk jeg tilsendt boken Egypt - Revolusjonen i Faraoenes land av Torunn Berge av Gyldendal Forlag. Jeg begynte på boken for en stund siden, og i kveld ble jeg ferdig med boken, som handler om hvordan unge mennesker i Egypt opplevde revolusjonen.


Forfatteren av boken, Torunn Berge, har reist rundt i Egypt, intervjuet ungdommer og tatt bilder som viser hvordan det er å være ung i en turbulent tid. En blir kjent med flere av ungdommene var med å demonstrere mot militær-regimet, i tillegg til flere av ungdommene som ble påvirket av revolusjonen. Boken inneholder også mye info om Egypts historie, men til tross for at den fortalte om både gammel historie, pyramider, mumier, faraoer og turistmål, fikk jeg ikke følelsen av at jeg leste fakta.



Boken ser ganske barnslig ut, med masse farger og tegninger, og jeg trodde egentlig den skulle være ganske kjedelig. Jeg ble mildt sagt skikkelig overrasket. Boken var interessant, og jeg fikk et ganske godt innblikk i hvordan unge mennesker opplevde revolusjonen i 2011. En skikkelig god bok, som jeg virkelig anbefaler! :)

Bokanmeldelsen er skrevet for Gyldendal Forlag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar