søndag 15. november 2015

CrossFit Kvadraturen

For en stund siden begynte jeg å følge CrossFit-gymmet CrossFit Kvadraturen (eller, da het det Progressive) og trenerne der. Faktisk var deres Instagram-bruker en av grunnene til at jeg fikk lyst til å prøve ut CrossFit, og jeg har leeeenge hatt lyst til bli med på en time der.


Problemet er imidlertid at CrossFit Kvadraturen ligger i Kristiansand. Med andre ord kan jeg ikke dra dit på dagstur, kun for å bli med på en time. Det er for langt, i tillegg til at en må ta grunnkurs før en kan trene der. Jeg kan heller ikke kjøpe medlemskap (grunnkurs er akkurat nå inkludert i medlemskapet), ettersom jeg ikke kan trene der til vanlig.

Det er ikke så veldig lenge siden Progressive ble gjenåpnet som CrossFit Kvadraturen. På den nye timeplanen er timen Lion Cubs, en gratistime for barn/ungdom mellom 10 og 16 (og yngre, dersom foreldre er med) på søndag formiddag. Jeg fikk vite om timen for et par uker siden, og siden Mathea og jeg var på hytten i helgen, bestemte vi oss for å kjøre ned til Kristiansand for å bli med på dagens time.

Lion Cubs-timen, som ble holdt av Frank Leandro, begynte klokken halv to, og varte en time. Vi begynte med å finne frem bokser og vekter, før vi varmet opp; fire lengder farmer's walk med 10 kg kettlebells, åtte lengder med en 10 kg vektskive over hodet, litt løping, trillebår, harehopp og forlengs og baklengs kråke.



"Hovedøkten" var bare 15 minutter med AMRAP (as many repetitions as possible): 10 lengder løp, 10 one arm overhead squat, 20 box-jumps og 10 pull-ups (enten i ringer eller vanlige). Det var flere nye øvelser, så heldigvis var det mye teknikktrening før vi begynte. Økten ble avsluttet med at vi hang fra pull-up-racken så lenge vi klarte.



Timen var utrolig kjekk, og selv om alle andre på timen var myyye yngre var treningen ganske tung og passet for oss også. Instruktørene var også veldig hyggelige, og jeg kunne godt tenke meg å trene der igjen. CrossFit Kvadraturen arrangerer noen ganger kurs, de har et Kettlebellkurs 28. november, og dersom et av kursene matcher med en hyttehelg, deltar jeg nok! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar