torsdag 26. november 2015

Bøker og Børst

En av mine favoritt-ting nå om høsten, er å gå på café. Å gå på café er generelt veldig koselig, men nå som været er som verst ute, er det bare enda bedre å sitte inne på en cozy café. I dag gikk derfor jeg og et par jenter fra klassen til Bøker og Børst etter skolen.

I Fargegaten, eller Øvre Holmegate, er det utrolig mange små, koselige kaféer, og flere av dem er på listen over de 10 beste kaféene i Stavanger. I tillegg til min favorittkafé, Det Lille Hjørnet, finner en også blant annet Bøker og Børst, Hanekam og et tea-house. Flere av butikkene er ganske populære, og da vi skulle velge sted i dag, måtte vi rett og slett bare velge den kaféen med ledig bord. Vi var innom alle kaféene før vi fant en ledig booth på Bøker og Børst.

Kaféene i Fargegaten er ikke bare kjempekoselige og har god mat, de har også verdens kuleste kortspill: Cards Against Humanity. Når sant skal sies, hadde jeg aldri spilt Cards Against Humanity før, men det var utrolig morsomt.



Jeg er ganske glad i te, og elsker å prøve nye teer. Bøker og Børst har masse forskjellige typer te, flere som jeg aldri har smakt før, og har i tillegg gratis påfyll. I dag kjørte jeg litt safe, og kjøpte en mynte-te. Det angret jeg litt på etterpå, fordi Tonje kjøpte en type appelsin-te som var helt fantastisk. Jeg burde ha tatt meg enda en kopp, men jeg måtte dra for å rekke jobb.


Det var en utrolig fin slutt på skoledagen, og jeg håper jeg får mer tid til å gå på kafé nå i høst. Vi skal snart ha halvdagsprøve i matematikk, så kanskje tar jeg meg en liten leseøkt på kafé, og få prøvd ut appelsinteen i samme sleng. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar