tirsdag 13. oktober 2015

Why I love the autumn

Vi er allerede i oktober, og jeg begynner i hvert fall å kjenne at høsten er godt i gang. Vinterjakkene er funnet frem, og det er ytterst få som går med T-skjorter på skolen. Selv om det begynner å bli høst, er det enda ganske fint vær her i Stavanger. Det har ikke regnet på en god stund, og temperaturen er akkurat passe kaldt. Høst kombinert med regn er ikke min favoritting, men dersom regnet holder seg borte, er høsten min favorittårstid. Under kan dere se noen av grunnene


♥ Fyr i peisen


♥ Sørmarka Noe av det flotteste med høsten, er hvor fint det er utendørs. Trærne er fulle av blader i alle farger, og skogen er bare sååå flott på denne tiden av året! Spesielt godt liker jeg Sørmarka, da gjerne området nær Ullandhaugtårnet. Her er det mange forskjellige typer trær, og det er bare så fantastisk fint!

♥ Ullsokker



♥ Kafébesøk Jeg E-L-S-K-E-R å gå på kafé, og hva er vel bedre enn å sitte inne på en koselig og varm kafé mens været er som verst utendørs? Jeg føler kafébesøk er synonymt med høst, og har en laaang liste over koselige kaféer i Stavanger, som jeg har planer om å prøve ut. Bare Fargegaten er full av koselige kaféer, og utenom Det Lille Hjørnet, har jeg tenkt å kose meg med en kopp te, kakao  eller chai latte på Hanekam og Bøker og Børst. Ellers ser Café Bacchus og Bluebird så cozy og instaworthy!

♥ Pumpkin Spice Latte One word: yummi!


♥ Strikkegensere


♥ Bøker Høst: lesesesong! Høsten er perfekt til å sitte innendørs, pakket inn i et teppe med en kopp te, mens en leser en bok. Det er perfekt innendørs-vær, og det er skikkelig avslappende å leve seg inn bøkenes univers. Jeg leser generelt ganske mye, men om høsten leser jeg vanligvis enda mer.



♥ Varme tepper

♥ Te


♥ Varme vinterjakker Jeg fryser ganske lett, og er så glad for at det nå er "innafor" å gå med vinterjakke. Det har jeg ventet på lenge! Jeg har allerede et par vinterjakker og kåper hengende i skapet, men det er alltid gøy å se på litt nytt. Jeg tenker å kjøpe en ny Parajumpers-jakke i år, men dersom jeg ombestemmer meg har jeg funnet såååå mange flotte kåper og trench coats på Urban Outfitters og Urban. Ikke bare er jakkene fine, men de hjelper også med å holde en varm. Åhh, som jeg elsker det!

♥ Strikking


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar